zondag 25 januari 2015

Ellie Goulding ‘leent’ componisten Ariana Grande

#49 Ellie Goulding: Love Me Like You Do

Vorige week kwam the Weeknd, met ‘Earned It’, het themanummer van de film Fifty Shades Of Grey, binnen op #85, dat deze week flink doorstijgt naar de 54e plaats. Ook Ellie Goulding nam een nummer op voor de soundtrack bij de film en staat met ‘Love Me Like You Do’ nu al vijf plaatsen hoger. In de Duitse hitparade is het zelfs haar grootste hit, waar het naar de eerste plaats stijgt.

Ariana Grande

Wat heeft Ariana Grande met Ellie Goulding? Persoonlijk waarschijnlijk niets, maar één van haar nummers wel. Voor Love Me Like You Do’ is nagenoeg hetzelfde team dat ‘Love Me Harder’ van Ariana Grande & the Weeknd schreef, verantwoordelijk: Max Martin, Savan Kotecha, Ali Payami, Tove Lo en Ilya. Alleen de laatste twee waren niet bij ‘Love Me Harder’ betrokken. Ilya daarentegen schreef wel mee aan een ander nummer voor Ariana Grande: ‘Santa Tell Me’. Tove Lo kennen we van haar #2-hit ‘Stay High’ feat. Hippie Sabotage.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten