maandag 25 januari 2016

Vriendin Claudia de Breij kwam met Waylon

#72 Claudia de Breij & Waylon: Mis Je Zo Graag

In de 81e week stijgt ‘Mag Ik Dan Bij Jou’ van Claudia de Breij van de 85e naar de 57e plaats. Let wel, het gaat hier alleen om de versie die in 2011 als download werd uitgebracht, van het album Wat Ik Zeker Weet, met liedjes uit haar voorstelling ‘Hete Vrede’. Op haar nieuwste album Alles Is Goed (De Mooiste Liedjes), #3 in de Album Top 100, staat een nieuwe versie van ‘Mag Ik Dan Bij Jou’. Van dat nieuwe album komt wel ‘Mis Je Zo Graag’, haar duet met Waylon.
Vanwege het succes van het theaterlied ‘Mag Ik Dan Bij Jou’ (platina in september 2014), wilde Claudia nog wat meer doen met de liedjes uit haar theatervoorstellingen. Net als ‘Mag Ik Dan Bij Jou’, deed ‘Ik Mis Je Zo Graag’ ook uit de voorstelling ‘Hete Vrede’, wat in het theater, het was een ding, er gebeurde iets als ze het zong met haar componisten Sander Geboers en Rogier Wagenaar.

Waylon

Claudia: “Het is een lekker countryliedje. Ik wilde het nog één keer echt goed opnemen en ben toen met een paar vrouwen, waaronder mijn vriendin Jessica gaan zitten brainstormen, die toen zei: ‘Je moet Waylon vragen, die heeft seks aan z’n broek!’ En country en een mooie stem.”

Nederlands

Waylon: “Ik kreeg een sms-je en was zeer blij verrast. Claudia stelde mij de vraag: ‘Ik heb een liedje, kun je hier iets mee, kun je er wat aan toevoegen?’” Waylon was niet heel erg op de hoogte van haar werk en wist dus ook niet wat hij moest verwachten. Maar toen hij het liedje kreeg, dacht hij wauw en dook met haar de studio in. Voor Waylon is het de eerste keer dat hij in het Nederlands zingt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten