maandag 1 juni 2009

Mitch Crown komt uit een muzikale familie

Fedde le Grand feat. Mitch Crown: Scared of me (39)

‘Scared of me’ is de zesde notering voor Fedde le Grand. Drie jaar geleden was het voor het eerst raak voor Fedde met ‘Put your hands up 4 Detroit’ waarop de zang voor rekening werd genomen door MC Gee. Het werd zijn grootste hit tot nu toe: #5. Een jaar later kwam Fedde samen met Funkerman en ‘Wheels in motion’ een beetje in de buurt: #14. Nog steeds is het wachten op een album van Fedde. Wellicht dat ‘Scared of me’ de voorbode is van zijn eerste album, dat onderhand wel een dubbelalbum moet worden!

muzikale familie

Op ‘Scared of me’ neemt Mitch Crown de zang voor zijn rekening. Voluit heet hij Ronald Mitch Kroon, geboren op 28 juni 1974 op Curaçao. Hij komt uit een muzikale familie, die zo’n beetje allemaal speelden in the Crowns. Zijn vader speelde bas, zijn ene oom zong, zijn andere oom speelde gitaar, drums en deed de achterzang en zijn moeder speelde op de toetsen. Op zijn zesde kreeg Mitch van zijn moeder een piano en die heeft hij nog steeds. Daarop schreef hij nummers voor artiesten als Re-play, Dignity, Nasty, Sat-R-day (waar hij zelf ook deel van uitmaakte), Edsilia Rombley en Def Rhymz. Mitch zijn laatste hitfeiten als schrijver zijn ‘Gemengde gevoelens’ van Fouradi feat. Kim-Lian (#17 in maart) en ‘My watch’ van Maj Farah (#47 in 2008).

1 opmerking:

  1. Hallo kun je me zeggen of je familie van me bent.
    Groetjes. Remko Crown

    BeantwoordenVerwijderen