zondag 26 juni 2011

Lytse Hille is een bevoorrecht mens

Lytse Hille: Tsjakkiediekkie boem boem (97)

“Muziek is m’n passie, en ik voel me dan op dit moment dan ook echt een bevoorrecht mens dat ik van mijn passie mijn beroep heb kunnen maken”, schrijft Lytse Hille op zijn blog. Lytse, dat in het Fries klein betekent, verkocht op 1 april 2006 zijn café ‘de Heidehoeke’ en is sindsdien fulltime zanger.

Lytse Hille is geboren op 6 april 1975 in Leeuwarden, maar woont al jaren in Leek. Op 9-jarige leeftijd kocht hij van zijn spaarcenten een accordeon en leerde het spelen van zijn oom Ale. Zingen deed hij al op zondagmorgen, met de hele familie, al luisterend naar een geheime zender. Van het een kwam het ander, en voor hij het wist stond hij menige bruiloft op te fleuren. Vorig jaar verscheen zijn album ‘Zwerven’, waarop zijn eerste hitje ‘Tsjakkiediekkie boem boem’ echter niet staat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten