zondag 11 juni 2017

dertien hits in 10 jaar De Beste Zangers

#83 Maan: Jij Bent De Liefde

In april 2016, drie maanden na het winnen van de zesde editie van the Voice of Holland begin 2016, scoorde Maan de Steenwinkel nog een hitje met ‘Ride It’ (#58). Daarna bleef het stil op muziek gebied. Deze week is ze even terug, niet met nieuw materiaal, maar met een cover van Kenny B.

beste zangers

Maan zong ‘Jij Bent De Liefde’ op zaterdag 3 juni tijdens de derde tweede aflevering van het tiende seizoen van ‘De Beste Zangers’, dat wekelijks op NPO 1 wordt uitgezonden.
Het nummer is afkomstig van het album Kenny B van Kenny B uit 2015. In de week dat het album binnenkwam, op 23 mei 2015, kwam ook de versie die Guus Meeuwis ervan had gemaakt binnen en zou uiteindelijk de 64e halen. We moeten nog zien of de versie van Maan zover komt.

dertien hits

Het tiende seizoen, met naast Maan, Anita Meyer, Brace, Kenny B, Tommie Christiaan, Tania Kross en Dennie Christian, is nog in volle gang (afgelopen zaterdag stond de muziek van Brace centraal). Toch maken we alvast de balans op van tien seizoenen ‘De beste zangers’ dat tot vorig jaar nog 'De beste zangers van Nederland’ heette. Hier volgen alle hits, met achteraan tussen haakjes het jaar en de editie.

2009/1: Thomas Berge: Kon ik maar even bij je zijn (#1)
2011/3: Glennis Grace: Afscheid (#1)
2011/3: Do: Hij gelooft in mij (#1)
2012/4: Berget Lewis: Zwart wit (#75)
2013/5: Simone Kleinsma: Wat is mijn hart (#74) + ‘De Hemel Is Dichtbij’ (#58)
2013/5: Angela Groothuizen: De Helft Van Mij (#19)
2013/5: Raffaëla Patton: Ik Hou Van Dit Land (#100)
2014/6: André Hazes Jr,: Ik Leef Mijn Eigen Leven (#30)
2014/6: Edsilia Rombley: Van Jou (#71)
2015/8: Julia Zahra: Just An Illusion (#60)
2016/9: O’G3NE: Clown (#64)
2017/10: Maan: Jij Bent De Liefde (#83)

Zoals je ziet is Simone Kleinsma tot nu toe de enige die twee hits uit het programma sleepte. Daarnaast was 2013, het jaar met Kleinsma, ook het succesvolste jaar, met vier noteringen. En tenslotte zien we dat het tweede seizoen (in 2010) met Frans Bauer, Frans Duijts, Jamai, Jan Dulles, Jeroen van der Boom, René Froger en Syb van der Ploeg, geen enkele hit opleverde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten