maandag 30 juli 2007

MM30: David Guetta trots op top 10-hit

David Guetta Chris Willis: Love is gone (10)

Twee weken geleden stond de Franse dj David Guetta voor de derde keer op ‘Sensation White’. Ook dit jaar was David daar zeer enthousiast over: “Geweldig. Ik ben echt onderdeel van Sensation. Ik vind het een te gek feest, waar ik graag kom. Het doet me denken aan mijn eigen ‘F*** me I’m famous’-feesten’. Veel glamour, mooie mensen en goede muziek. Erg elegant allemaal. Dat zijn echt concepten waar ik van hou. Er zijn verschillende elementen die het feest maken en het heeft iets magisch.”

Volgens David Guetta heeft het succes van Daft punk de deur echt voor hem opengezet. En hij probeert dat op zijn beurt ook weer te doen, door veel Franse dj’s te boeken voor zijn feesten. Sowieso vindt hij dat de dance in Frankrijk steeds groter is geworden, met dj’s/producers als Bob Sinclar, maar ook een groep als Justice en het label Ed Banger.

Trots

Onlangs verscheen ‘Pop life’, dat volgens David zijn beste album is tot nu toe. “De nummers zijn heel erg sterk en de productie te gek. Ik ben er erg trots op. Ik werk graag met dezelfde mensen, daarin ben ik heel trouw”. Zo is de samenwerking met Chris Willis hernieuwd op ‘Love is gone’, en dat bleek een goede keus, want het levert hem zijn eerste top 10-notering op. Op het album werkt hij ook met Tara McDonald, die eerder al de vocalen heeft gedaan op ‘My my my’ van Armand van Helden. “Ik hoef niet zonodig met hele bekende artiesten te werken, als ze maar goed zijn. Ik wil met mijn albums dan ook een platform bieden aan nieuwe artiesten, als de kans daar is.”

Altijd maar doorgaan

Op zijn zestiende begon David met mixen en leerde hij daardoor muziek maken. David: “Ik leer nog iedere dag. Sterker nog, je stopt nooit met leren. Ik heb geen hele brede muzikale achtergrond. Ik ken niet zoveel noten, maar kan daar wel heel veel mee doen. Ik wens dat dit voor altijd blijft en zolang als de mensen me willen horen, zal ik dit blijven doen. Als dat betekent dat ik op mijn zeventigste nog steeds achter de draaitafels sta, dan zal ik dat doen!”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten