zondag 19 maart 2017

F1rstman gaat terug naar zijn roots

#68 F1rstman: Één Ding

"Tijdens dit project was het mijn bedoeling om iedereen kennis te laten maken met mijn roots, mijn krachtige melodieën en flows in combinatie met een geheel eigenzinnige video. Ik hoop hiermee iedereen mijn diversiteit te laten zien en een brug te bouwen richting de internationale scène", aldus F1rstman over ‘Één Ding’, zijn zesde notering.

Pakistaanse roots

F1rstman, echte naam Hassan Syed, is afkomstig uit Pakistan, waar hij is geboren op
30 juli 1992. Daar liggen zijn roots. Op zijn derde kwam hij naar Nederland. De multiculturele samenleving waarin hij opgroeide, met veel Caribische Surinaamse Marokkaanse & Turkse invloeden, wakkerden zijn interesse in muziek aan.

van musical naar urban

Sinds zijn zesde heeft geen enkel percussie instrument meer geheimen voor hem. Rond zijn elfde deed hij mee in musicals, onder andere The Lion King. Kort daarna raakte hij geïnteresseerd in urban muziek en begon hij met beatboxen. Vorig jaar scoorde F1rstman een #7-hit met ‘Overal’ feat. DJ Yous-F & Boef.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten