maandag 23 juli 2007

MM29: Mark Dakriet shuffelt zich 60 kilo lichter


Mark Dakriet: MD shuffle (100)

‘Mark Dikriet’ werd ie al genoemd, maar dat is over! Sinds hij eerder dit jaar in ‘Afvallers met de sterren’ op SBS6 zo’n zestig kilo kwijtraakte en winnaar werd van de afslankwedstrijd, mag Mark zich weer met trots gewoon Dakriet noemen. “Dit is echt een nieuwe Mark Dakriet”, zegt hij. “Nadat ik al die kilo’s ben kwijt geraakt, barst ik van de levenslust en dat hoor je dus ook direct terug in mijn muziek. Ik kan eindelijk weer swingen, dus nu wil ik knallen ook!”

En Mark is zo trots, dat hij zelfs zijn nieuwe single naar zichzelf heeft genoemd. En om fit te blijven, doet hij er ook een vrolijk dansje bij. Knik met je hoofd, stap naar rechts, twee keer klappen, terug naar links, nog eens drie keer klappen, naar achter, naar voren; die Mark heeft het er maar druk mee. Kijk naar de clip en je leert het vanzelf. Je ziet dan bovendien nog een heel blik BN-ers langskomen: zangeressen Do en Nance, voetballer Arjen Robben, soapie Koert Jan de Bruin, veejay Jeroen Post, fotograaf Edwin Smulders, presentatrice Sonja Silva, de rappers van the Partysquad… de Megaman weet niet wat ze allemaal komen doen, maar Mark laat in ieder geval zien dat hij veel bekende vrienden heeft.

Als je het dansje ook wilt doen en je koopt het singletje, dan dien je bovendien nog een goed doel: de opbrengst van het plaatje gaat naar de Nederlandse Obesitas Vereniging. Mark: “Ik weet wat het is om te kampen met overgewicht. En ik weet als geen ander dat je zelf de beslissing moet nemen om er iets aan te doen. Maar een beetje hulp en begrip kun je daar goed bij gebruiken en daarom steun ik dus de Obesitas Vereniging”. Nu maar hopen dat de single nog wat gaat stijgen, want van een 100e plaats krijgt die Obesitas Vereniging niet echt een dikke portemonnee. En er moet nog heel wat gebeuren, want Mark Dakriet weegt nog altijd 121 kilo…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten