maandag 10 december 2007

Deetron: Zwitserse dj zoekt zanger in Amerika

Deetron feat. Ovasoul7: I cling (63)

Komt er nog meer uit Zwitserland behalve kaas en horloges ? Ja hoor: stevige housemuziek! De 28-jarige techno-dj Sam Geiser bijvoorbeeld, afkomstig uit Bern. Achter de draaitafels noemt hij zich Deetron. Hij begon in 1992 als dertienjarig kereltje met het draaien van hiphop en bracht in 1997 zijn eerste release uit, toen nog onder het alias Soul mate. Vervolgens vertrok hij voor een paar jaar naar Japan, maar tegenwoordig trekt hij de hele wereld over.

De debuuthit voor Deetron in Nederland is de track ‘I cling’. Het nummer wordt gezongen door de Amerikaan Ovasoul7, afkomstig uit Los Angeles. Ben je een bekende in de house-scene dan zou je zijn stem al kunnen kennen van producties van bijvoorbeeld DJ Spinna en King Britt. Deetron: “Je vraagt je vast af waarom ik als rasechte Zwitser niet binnen Europa blijf. Wel, de Amerikaanse sound heeft me altijd meer kunnen bekoren dan de Europese. Steden als Detroit en Los Angeles hebben toch net dat ietsje meer op muzikaal vlak dan pakweg Bern of Stuttgart, begrijp je? Ik ben wel niet speciaal gaan ‘shoppen’ in Amerika. Zou een artiest als Ovasoul7 bij mij in de straat wonen, dan had ik evengoed van zijn input gebruik gemaakt.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten