maandag 12 mei 2008

Hind is klaar voor Belgrado

Hind: Your heart belongs to me (36)

Afgelopen zondag is zangeres Hind vertrokken naar Belgrado. Op 20 mei zal ze daar deelnemen aan de eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival. Zaterdagavond, 10 mei, nam ze afscheid van familie, vrienden en fans. “Mijn lieve vriendje (Gert-Jan Mulder/Brainpower), die ga ik toch het ergste missen”, liet ze verslaggevers weten tijdens de signeersessie in Fame in Amsterdam. “Ik zie hem de komende acht dagen niet, maar dat houdt de relatie fris en spannend.”

Wat het Songfestival betreft, daar is ze helemaal klaar voor. “Ik leef op dit moment van dag tot dag. De act is af. Ik ben best wel een perfectionist en ik hou er helemaal niet van op het allerlaatste moment nog iets voor te bereiden of iets in elkaar te zetten. Ik ga er in ieder geval met volle teugen van genieten”. Het liedje ‘Your heart belongs to me’ schreef ze zo’n vijf jaar geleden, en gaat over een jongen waarop ze destijds verliefd was. “Een jongen die niet zo lief voor mij was". Haar huidige vriend vindt het niet erg dat ze over een andere jongen zingt. “Hij heeft ook liedjes geschreven over zijn exen”! Hind is blij dat Nederland de deelname aan het liedjesfestijn wel serieus neemt. Dit in tegenstelling tot Ierland dat dit jaar een ‘zingende kalkoen’ stuurt.

Dicht bij het liedje

In Belgrado wordt ze bijgestaan door de achtergrondzangeressen Peggy Sandaal, Caroline Dijkhuizen en Ellen Leeftink en de dansers Dominique Monpellier en Deniz Kuma. Veel dans, maar volgens Hind zit er geen gekkigheid in de act. “We blijven dicht bij het liedje, dus geen koprollen of salto’s of zoiets dergelijks.” Na het Songfestival, op 27 mei hervat ze haar huidige theatertournee. Binnenkort verschijnt haar album ‘Little girls grow up’, waarmee ze wil aangeven niet meer het kleine meisje van toen te zijn, maar een volwassen zangeres.

1 opmerking:

  1. Klopt niets van. Zogenaamd was dit het beste liedje wat ze voorgeschoteld kreeg, maar dan blijkt, dat ze het liedje al vijf jaar geleden geschreven heeft. Gejat bedoelt ze zeker: 2008-5=2003Luister maar eens naar de winnende bijdrage van toen van Turkije en naar deze cloon. Wat een fake!

    BeantwoordenVerwijderen