zondag 10 augustus 2008

Neil: zo vader zo zoon

Neil: Het voelt als lente (69)

Vraagje: wat is de overeenkomst tussen Pauline Zurlohe (zangeres van State) en Neil Hendriks? Antwoord: Beide deden aan Idols-2007 mee, waarbij in dezelfde liveshow Pauline moest opstappen en Neil mocht blijven. Jurylid Gordon was het daar niet mee eens, en stapte uit protest op. Eric van Tijn, destijds ook jurylid, was het eens met Gordon, maar merkte daarbij wel het volgende op: “Ik zie hem wel een carrière maken. Want hij heeft wel kwaliteiten en is een idool in de dop.” En dat heeft Eric goed gezien, want deze week maakt Neil zijn debuut met ‘Het voelt als lente’. Het zal je dan ook niet verwonderen dat het nummer is geschreven door Jochem Fluitsma en … Eric van Tijn! Eric had Neil benaderd voor het nummer, die dat geweldig nieuws vond. “De samenwerking is heel goed verlopen. Ik heb de vrijheid gekregen om mijn eigen draai aan het nummer te geven. Het is belangrijk dat een nummer bij je past. Ik ben zeker van plan een tweede single op te nemen en uiteindelijk een album. Als Eric van Tijn mij weer zou benaderen zou ik zeker ja zeggen.”

Zo vader zo zoon

Neil Hendriks is geboren op 13 maart 1990 in Haarlem. Hij heeft het zingen niet van een vreemde, want ook zijn vader, Ben Hendriks, is zanger. Ben deed mee aan de TROS talentenjacht ‘Ster in 40 dagen’ en won deze. Neil woont sinds zijn zevende in Wildervanksterdallen in de provincie Groningen. Hij deed zijn vader na en ging mee naar zijn optredens. Op zijn vijftiende gaf hij zich op voor Idols, maar kwam niet verder dan de theaterronde. Na het halen van zijn MBO-diploma probeerde hij het opnieuw. Samen met zijn broer Jim gaf hij zich weer op voor Idols, en dit keer had hij meer succes: hij werd vijfde. Nu nog alleen nog leren playbacken Neil. Want dat kan stukken beter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten