maandag 7 september 2009

Wie zitten er achter ‘Ik denk dat ik naar Malaga’?

DJ Olé & Leipe Henkie: Ik denk dat ik naar Malaga (14)

Al drie weken lang verbijven DJ Olé & Leipe Henkie in de Single Top 100 en elke week komen ze weer een stukje verder; deze week stijgt ‘Ik denk dat ik naar Malaga’ van 23 naar #14. Maar hoe ontstaat zo'n nummer en wie zitten er achter? De Megaman ging op onderzoek uit en kwam erachter dat een bekend liedjesschrijver het nummer heeft ingezongen.

Het idee voor het nummer is afkomstig van Ipo Reinhold en Paul Ensink, die elkaar kennen uit de sportschool. Ipo alias Leipe Henkie, kwam met de zin 'Ik denk dat ik naar Malaga' en Paul alias DJ Olé, kwam even later met de muziek. Een week later was het liedje af. Ipo is onder andere werkzaam in de omroepwereld, voor ondermeer ‘Cafe de liefde’ (VPRO) en ‘Memories’ (KRO). Paul speelt saxofoon, en heeft een eigen entertainment bureau, de Entertainband, dat bedrijfsfeesten en/of bruiloftparties verzorgd.

Het nummer is ingezongen door Bram Koning in de studio van Hans Rusche muziekproducties in Muiderberg. Bram is vooral bekend van zijn nummers die hij schrijft voor anderen, zoals Ruth Jacott, Wolter Kroes, Dries Roelvink en Willeke Alberti. In juni was Bram nog te horen op 'Wordt wakker Nederland' van Mick Harren, met wie hij het nummer schreef en dat de negentiende plaats bereikte. Ook bracht Bram een eigen cd uit 'Ik weet wat ik wil'.

Toen het liedje ingezongen was wilden de makers er ook een clip bij. Deze clip, met een acteur in de hoofdrol, belandde op de site van campus tv. Daarna is het balletje gaan rollen: site kick Jelte van der Goot van 538 dj Lindo Duval hoorde het nummer en draaide het zo'n beetje iedere dag. Het gevolg was dat het nummer nu al een aantal weken achtereen flink wordt gedownload, met als voorlopig hoogtepunt #14.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten