zondag 29 november 2009

Marlous vereerd met ode

Marlous: Ik spreid mijn vleugels uit (86)

Op #22 staat Zanger Rinus met het nummer ‘Met Marlous onder de douche’, dat gaat over dezelfde Marlous die nu binnenkomt met ‘Ik spreid mijn vleugels uit’. Een jaar geleden kwam Rinus, die een groot fan van haar is, na een optreden in club Champino in Drachten, naar haar toe met een papiertje waarop de tekst stond. Hij vertelde haar dat hij een liedje over haar had ingezongen. Uiteindelijk duurde het nog een jaar voordat hij alles rond had en uiteindelijk met ‘Met Marlous onder de douche’, de ode aan haar, begin deze maand een #7-hit scoorde.

En wat vond Marlous Oosting (Assen, 11 juli 1987) er zelf van? Marlous, tijdens een ontmoeting met Rinus: “Ik vind het een grappig leuk nummer. Je kunt er lekker op feesten en ik vind het wel een eer dat hij over mij zingt.” Een nummer over Rinus staat echter niet op de planning. Wel komt ze met de single ‘Ik spreid mijn vleugels uit’, de opvolger van ‘Jij, alleen jij’ (#67 in juli). Begin 2010 volgt een heel album.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten