maandag 11 oktober 2010

Eerste hit voor Harten 10 is een cover

Harten 10: Ik wil je niet kwijt (91)

Sinds 2009 vormen Martien Ekkelenkamp (1970) en Tineke Willems (1980) het duo Harten 10 dat zowel Engelstalige als Nederlandstalige liedjes zingt. Martien maakte deel uit van het duo Ekkel & Kleppie (wie kent ze niet?), Tineke, werkzaam in een banketbakkerij, zingt al jaren als solozangeres. In juni verscheen ‘Liefde maakt blind’, het debuutalbum van Harten 10, waarvoor Edwin van Hoevelaak, Bram Koning, Henk Wijngaard, Gerto Heupink en Martien de nummers aanleverden. Vreemd genoeg staat ‘Ik wil je niet kwijt’ daar niet op, dus dat zou er op kunnen wijzen dat ze al bezig zijn met een tweede album. Dan komt een hitsingle natuurlijk goed van pas!

Engelstalige cover

‘Ik wil je niet kwijt’ is van oorsprong een Engelstalig nummer: ‘If you can't give me love’, de grootste solohit van de Britse zangeres Suzi Quatro (#4 in 1978), geschreven door Nicky Chin & Mike Chapman, die ook liedjes schreven voor onder anderen the Sweet, Mud, Exile en Smokie. In 1996 nam Judith Ansems het nummer op en bereikte de 23ste plaats.

duet

Maar een Nederlandstalige hitversie was er niet, tot deze week. Van origine is ‘If you can’t give me love’ een nummer dat door één zangeres wordt gezongen, dan is het wel verrassend om het nummer nu, in het Nederlands, te horen zingen door een duo. En dat doet Harten 10 verrassend goed. We zullen dus zeker meer van dit duo horen.

Harten 10 is niet de enige die het nummer van Suzi Quatro covert. Ook zangeres Sylvia Corpiér heeft het nummer opgenomen, met de titel ‘Je kunt me niet aan!’, waarvoor ze samen met Henny Thijssen de tekst leverde. Voorlopig lijkt Harten 10 echter de strijd om een hit te hebben gewonnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten