maandag 11 oktober 2010

Nick Només wil enorm bekend worden

Nick Només: Jij en ik (86)

Vraagje: wat is de overeenkomst tussen Marlous Oosting (met ‘De waarheid’ op #92) en Nick Només (met ‘Jij en ik’ op #86)? Antwoord: beide komen uit Assen in Drenthe. Nick, geboren op 6 juli 1989, is al vanaf de kleuterschool bezig met muziek. Zijn droom was en is ‘enorm bekend worden als artiest’. Zolang dat nog niet het geval is, volgt hij de MBO-studie verpleegkundige. Daarnaast timmert hij volop aan de weg en in het schnabbelcircuit. Aangezien Nick ook wil doorbreken in Duitsland, is er van zijn debuutsingle ‘Jij en ik’ niet alleen een Duitstalige versie van gemaakt (‘Du und Ich’, track 2 op de single), maar is daar zelfs een aparte clip bijgemaakt! ‘Jij en ik’ wordt ook in België uitgebracht. Er schijnt zelfs al een Engelstalige versie van te zijn.

bekende producer

‘Jij en ik’ is geen eigen nummer, maar werd al in 2008 opgenomen door de Gendtenaar Hugo Peeters op zijn tweede album ‘Lekker op dreef’. Toen werd het nummer al gezien als een hoogstandje. Waarom is Peeters, die al drie albums heeft opgenomen en de meeste nummers zelf schrijft, dan nog niet zelf doorgebroken? In tegenstelling tot Nick die de gerenommeerde producer Edwin van Hoevelaak achter zich heeft staan, moet Hugo het doen met de nog vrij onbekende Lei de Bruyn van Royal Music Productions Kerkrade, die het nummer ‘Jij en ik’ schreef, samen met Guus Smeets.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten