zondag 7 november 2010

Jaap Reesema (nog) niet in het Nederlands

Jaap Reesema: Walk to the other side (62)

“Voor Jaap is nu de tijd aangebroken om zijn vleugels uit te slaan en zich aan het grote publiek te presenteren. Ik vind het geweldig om ook aan mijn publiek zijn fantastische stem en talent te kunnen laten zien. Jaap is een ster in wording waar we nog jaren plezier van zullen hebben!” Dat zei Marco Borsato voorafgaand aan zijn twee ‘Westerpark live’ concerten in juli, waar hij Jaap ook voor had uitgenodigd. Jaap Siewertsz van Reesema won op 29 mei de finale van de derde serie van X-factor. De week daarop kwam zijn versie van de Journey-hit ‘Don’t stop believin’’ binnen op de eerste plaats van de Single Top 100.

Al na een week werd het nummer van de eerste plaats verdreven door … Marco Borsato in duet met Guus Meeuwis met het nummer ‘Schouder aan schouder’. Het maakte Jaap echter niet zoveel uit: “de keuze voor een single moest snel worden genomen en misschien is het niet het beste nummer om mij te laten zingen. Ik doe mijn ding, en ben druk bezig met het schrijven van eigen nummers. Die worden Nederlandstalig, maar dat wil nog niet zeggen dat mijn album dat ook wordt. Wellicht dat er ook Engelstalige nummers opkomen, want ik ben een groot liefhebber van Motown muziek”.

Deze week komt hij met dat nieuwe werk, de zelfgeschreven single ‘Walk to the other side’, voorloper van zijn debuutalbum dat begin volgend jaar verschijnt. De afgelopen week heeft hij flink promotie gedaan voor de single, zo was hij afgelopen maandag in de ‘MaDiWoDo’ show en vrijdagmorgen stond hij in de radiostudio bij Edwin Evers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten