maandag 22 november 2010

Vrouw Xander de Buisonjé inspireert

Xander de Buisonjé: Hou van mij (80)

De singles van Xander de Buisonjé volgen elkaar snel op. Nog geen twee maanden geleden verdween ‘Een brief’ na een verblijf van slechts twee weken met als hoogste plaats #45. Vorige week kwam zijn album ‘Uit liefde’ de albumlijst binnen op de negende plaats, waarna het deze week naar de twintigste plaats zakte. Dus een extra hit kan Xander wel gebruiken! Het album moet immers langer mee. ‘Hou van mij’ is zijn zesde notering. In 2003 nam hij het liedje ‘Hou vandaag van mij’ op voor het album ‘Hemelsbreed’. De inspiratie voor het schrijven van de liedjes van het album ‘Uit liefde’, heeft hij ondermeer van Sophie Steger, waarmee hij op 26 juni trouwde en een zoon heeft, Dex. Xander: “We hebben nogal wat meegemaakt, dus ik was heel erg geïnspireerd. Sophie wordt er wel eens gek van. Dan liggen we in bed en dan moet ik opeens naar de vleugel omdat ik een liedje in mijn hoofd heb. Mijn vader, die enorm nuchter is, moest nu voor het eerst huilen om het nummer ‘Hou van mij’. Dat zegt eigenlijk dat de liefde voor elkaar altijd blijft, ook als je er zelf niet meer bent. Ik krijg er een warm gevoel bij.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten