zondag 21 april 2013

nu echt laatste hit voor Jaap de Witt

3js: Zo mooi als jij (35)

Op 20 januari 2013 schreven we:
“Jaap de Witte heeft al geruime tijd last van een neurologische aandoening aan zijn hand waardoor hij nog maar nauwelijks kan spelen. Jaap: “Ik wist niet toen ik het nummer [‘Bijzonder’] inspeelde dat dit mijn laatste single zou zijn, dus de titel heeft een dubbele lading. Maar mijn zoon Jan de Witte gaat mij nu opvolgen en ook dat is natuurlijk bijzonder.”

Wat schets onze verbazing deze week toen we lazen dat ‘Zo mooi als jij’ de laatste single van 3js is, waarop Jaap de Witte te horen is. Wat is nu waar? Beide. Aanvankelijk was ‘Bijzonder’ (#21 in februari) aangekondigd als het laatste nummer, maar toen was het album ‘Totzoverder – het beste van’ nog niet uitgebracht. Daarop staan niet alleen al hun hits en bonusmateriaal, maar ook nog drie nieuwe nummers, waaronder ‘Zo mooi als jij’, waarop Jaap de Witte nog speelt. Dat is nu op single uitgebracht en Jaap scoort daarmee op de valreep zijn 23e notering.

Afgelopen dinsdag, 16 april 2013, vond het laatste optreden van Jaap als gitarist van 3js plaats in de Goudse Schouwburg. Die avond heeft hij het stokje overgedragen aan zijn zoon Jan, die  al 3 jaar betrokken is bij 3js als achtergrondgitarist. Zijn vader blijft wel actief in 3js, maar  dan achter de schermen.

voor Máxima

Jan Dulles: “Het lied beschrijft een vrouw die zó mooi is dat ze de hele dag alles en iedereen betovert en in vervoering brengt met haar verschijning. Prinses Máxima is zo’n vrouw. Ik denk dat alle Nederlanders even trots zijn dat deze bijzondere vrouw straks aan de hand van onze toekomstige Koning Willem-Alexander ons land zal vertegenwoordigen.”
Toen de ‘oude’ 3js het nummer ‘Zo mooi als jij’ opnamen, was nog niet bekend dat Koningin Beatrix op 30 april de troon zou overdragen aan haar zoon Prins Willem Alexander. De videoclip bij het nummer is echter helemaal gericht op de aanstaande kroonwisseling, met Máxima als het stralende middelpunt.

Op de fysieke single van ‘Zo mooi als jij’ staan twee nummers uit de theatershow ‘Bronnen’. 'Voor eens en altijd/Beautiful day (U2) en ‘In my place’ (Coldplay)/Hou van mij'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten