zondag 18 september 2016

(herboren) Lady Gaga weer terug aan het popfront

#58 Lady Gaga: Perfect Illusion

Na haar successen als popzangeres (2008 – 2011, met de #1-hits ‘Poker Face’ en ‘Born This Way’), leek het er op dat Lady Gaga de popmuziek vaarwel had gezegd. Samen met crooner Tony Bennett maakte ze in 2014 het album Cheek To Cheek, met jazz standaardnummers uit de jaren ’40 en ’50. Wereldwijd zijn er zo’n 1 miljoen stuks van verkocht. Bij ons kwam het album tot de 14e plaats.

Nu blijkt dat het album Cheek To Cheek met Tony Bennett voor Lady Gaga een moment was om de zaken even op een rijtje te zetten. Lady Gaga: “Ik had een moment om te stabiliseren. Vanaf het moment dat mijn carrière van start ging weet ik helemaal niks meer. Alsof ik getraumatiseerd was. Ik had tijd nodig om mijn innerlijk weer op orde te brengen.”

Nu moet blijken of haar little monsters (zoals haar fans zich noemen), in zijn voor de herboren Lady Gaga. Wij horen dat nog niet op ‘Perfect Illusion’. Dat kan nog veranderen op 21 oktober, als haar nieuwe album Joanne verschijnt. Aan het album, dat dit weekend wordt afgerond, werkten Mark Ronson, Kevin Parker (Tame Impala), Florence Welch (Florence & the Machine), Father John Misty, Giorgio Moroder, Josh Homme (Queens of the Stone Age) en RedOne mee.

De titel van het album, Joanne, is niet alleen een verwijzing naar haar middelste naam, voluit heet ze Stefani Joanne Angelina Germanotta, maar ook een eerbetoon aan de zus van haar vader, Joanne, die op 19-jarige overleed. Volgens Lady Gaga was Joanne, spiritueel gezien, van grote invloed op haar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten