maandag 24 september 2007

Jeroen van der Boom krijgt een pluim in z’n, eeh, duim

Jeroen van der Boom: Jij bent zo (2)

Voor de tweede week achtereen hijgt Jeroen van der Boom in de nek van Mika. Het verschil tussen zijn voormalige #1-hit ‘Jij bent zo’ en ‘Relax, take it easy’ is geslonken van 13% naar 2%. Mika is dus duidelijk terrein aan het verliezen op Jeroen, en dat komt doordat de fysieke single van Jeroen bijna twee keer zo hard verkoopt als die van Mika. Mika doet het qua downloads beter dan Jeroen, maar dat scheelt slechts 3%, dus Mika mag zich wel eens zorgen gaan maken over zijn eerste plaats!

En de opvolger van ‘Jij bent zo’ komt er aan. Binnenkort duikt Jeroen de studio in voor de opname van de tweede single, terwijl er nog hard gewerkt aan een volledig Nederlandstalig album, dat ‘Jij bent zo’ gaat heten. Op het album staan naast de Nederlandstalige bewerking van ‘Silencio’ (‘Jij bent zo’) nog twee nummers van de Spaanse zanger David Bisbal. Het album moet voor 5 november in de winkel liggen, want dan geeft Van der Boom een concert in de Heineken Music Hall in Amsterdam. Zo’n 4.000 mensen kunnen daar in en als je er nog naar toe wilt: er zijn nog kaartjes!

Jeroen stimulator Nederlandstalige lied

Dat ‘Jij bent zo’ zo’n grote hit is geworden, heeft Jeroen mede te danken aan zijn eigen actieve rol om de single onder de aandacht te brengen. Volgens Juan da Silva, manager Company affairs van de Free Record Shop, “is het nummer niet alleen een goed liedje, dat door alle radiozenders wordt gedraaid, maar heeft Jeroen in de ogen van Company affairs het Nederlandstalige lied op een ander niveau neergezet. Daarmee heeft hij niet alleen zichzelf maar ook andere Nederlandse artiesten een dienst bewezen” Als dank daarvoor ontving Jeroen vorige week de ‘Pluim van de duim’. De prijs, een verwijzing naar de duim in het logo van het bedrijf, wordt regelmatig uitgereikt en ging eerder naar onder andere Frans Bauer.

Zijn Vlamingen ook zo?

Eind deze maand ligt ‘Jij bent zo’ in de winkels bij onze zuiderburen. Radio Donna riep het nummer uit tot ‘smaakmaker van de week’, waarmee het het meest gedraaide liedje was. Voor Jeroen is Vlaanderen een uitdaging en wil hij alles doen om ook daar een #1-hit te scoren. “Het doet me enorm goed dat ook in Vlaanderen mijn nummer op deze manier aanslaat. In Nederland kennen mensen me wel, mede door tv-optredens, maar in België moet ik eigenlijk met een lichte achterstand beginnen. Dus is de uitdaging groot om ook in Vlaanderen voet aan de grond te krijgen. Als het nummer dan in één week uitgroeit tot meest gedraaide song van een vooraanstaand radiostation, is dat alleen maar een bevestiging van de kracht van ‘Jij bent zo’”, laat Jeroen enthousiast weten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten