zondag 6 mei 2012

Jan van Est maakt comeback

Jan van Est: Ik ben zo blij vandaag (94)

Het voorlaatste succes van Jan van Est is alweer acht jaar geleden. In 2004 scoorde hij met ‘De kriebels’ (#38) en een jaar daarvoor met ‘De zon op m’n bol’ (#28). Zo hoog zal ‘Ik ben zo blij vandaag’, binnen op #94, echter niet komen.

Jan van Est (Dordrecht, 23 mei 1981) wist al op jonge leeftijd wat hij wilde worden: zanger. Hij deed mee aan diverse talentenjachten en sleepte menige prijs in de wacht. Op zijn vijftiende nam Jan in eigen beheer een single op, waarmee hij zelf de deuren langsging om deze te verkopen en met succes. Diverse optredens volgden en in oktober 2000 werd hij uitgenodigd om in de studio van Emile Hartkamp (Frans Bauer, Marianne Weber) te komen proef zingen. Dat leidde uiteindelijk tot het opnemen van ‘De zon op m’n bol’, zijn eerste hit.
In 2005 verscheen zijn eerste album ‘Mijn eerste liefde’, het jaar daarop gevolgd door ‘Ik doe alles voor jou’. In 2007 werd Jan uitgeroepen tot artiest van de Drechtsteden, Dordrecht, Papendrecht, Sliedrecht en Zwijndrecht. Ook daarna blijft Jan productief, want in 2008 verschijnt ‘Laat me maar gaan’ en vorig jaar ‘Kleine jongen’. Laatstgenoemd nummer, een cover van André Hazes, nam hij op voor zijn zoontje Jantje die vorig jaar zomer is geboren en staat ook op de single ‘Ik ben zo blij vandaag’.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten