zondag 16 maart 2014

Dotan zingt faalangst van zich af

#60 Dotan: Fall

In de zesde week stijgt zijn album ‘7 layers’ van 35 naar #19. Hoogste plaats was #2, op 8 februari, de week van binnenkomst. ‘Fall’ is de eerste single van het album en na ‘This town’ (#20) en ‘Where we belong’ (#90), beide in 2010, zijn derde notering. We hebben het over Dotan Harpenau, geboren in Jerualem, Israël, maar opgegroeid in Amsterdam.

faalangst

Ten tijde van zijn eerste album ‘Dream parade’ (#55 in 2011) en zijn eerste tour, had hij een ontzettende faalangst. Dotan: “Bij elke show sloeg ik wel twee of drie glazen whisky achterover voor ik het podium op ging. Ik heb dat nu niet meer. Als je daar staat, moet je echt álles kunnen geven. En dat gaat niet als je onder invloed bent.” ‘Fall’ gaat daar over.

3 opmerkingen:

  1. Moshe Leegwater17 april 2018 om 19:18

    Hoi matties, hier de papa van Aron Leegwater. Ik wil alleen
    zeggen dat Dotan een voorbeeld is voor alle andere artiesten.
    Deze wereldgozer heeft mijn zoontje met leukemie, kanker
    en aids gisteren wederom de avond van zijn leven bezorgd
    door hem in zijn Ferrari door de stad te rijden en vervolgens
    samen talloze schimmige stripclubs te bezoeken.
    Dotan is een prachtig mens, een wereldartiest en een voorbeeld voor
    veel artiesten en mensen anno 2018. Aron is gelukkiger dan
    ooit en gaat weer knokken voor zijn leven. En ik wil ook nog vermelden dat Iris Kroes, Douwe Bob, Nielson en Marco
    Borsato kustartiesten zijn. Ik zweer jullie, swa. Deze Dotan
    verdient enkel lof en respect. Wat een meneer…

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gershom Leegwater17 april 2018 om 19:20

    Shalom mensen, hier de aan ebola lijdende broer van Aron Leegwater.
    Schenk al jullie shekels aan dit prachtige mens die mij in het vliegtuig naar Jerusalem een donatie van 2 miljoen shekels voor de ebolastichting heeft beloofd.
    Dotan, jij bent een baken en (op)lichtend voorbeeld voor de gehele
    mensheid. Wat een man. Wat een fantastisch persoon. Ik buig
    in opperste nederigheid voor mijn Heer Dotan. Zeg mij wat
    te doen, oh oppermachtige Dotan. Ik beloof u eeuwige
    trouw…

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Shalom Dotan, jij vieze oplichter. Je zou m’n
    leukemiebehandeling toch voor me payen ? Lekker op
    Facebook mijn ziekte misbruiken om je eigen met shekels
    volgepropte zakken nog wat meer bij te vullen, jij
    smeerlapje.
    Fak joe met je gratis concertkaartjes. Ik wil
    keiharde shekels zien, sagbie. En snel ook. Terwijl jij vrolijk
    loopt te hoeren en snoeren, lig ik hier op mijn vochtige
    zolderkamertje kapot te gaan van de kanker. Tfoe…

    BeantwoordenVerwijderen