zondag 24 juli 2016

Nederlandse dj laat kassa rinkelen voor Kevin Lyttle

#60 Cheat Codes & Dante Klein: Let Me Hold You (Turn Me On)

Voor ‘Sex’ (#2 in april en mei) liet Cheat Codes (het Amerikaanse trio bestaande uit Trevor Dahl, Kevin Ford en Matthew Russell) zich inspireren door ‘Let’s Talk About Sex!’ van Salt ’n Pepa (#1 in 1991). Daarbij werd het drietal geholpen door de broers Jordy en Sander Huisman alias Kris Kross Amsterdam.
Ook voor hun nieuwe hit, ‘Let Me Hold You (Turn Me On)’ put Cheat Codes uit een grote hit uit het verleden. Dit keer kwam het trio uit bij ‘Turn Me On’ van Kevin Lyttle (#2 in 2003). Tien jaar later nam Lyttle het nummer zelf nog een keer op met Matt Houstoin – Tropical Family, maar scoorde er niet mee.

Kassa!

Anno 2016 kan Kevin Lyttle achterover leunen en wachten tot de afrekening binnenkomt van de Buma/Stemra van St. Vincent en de Grenadines in de Caribische Zee, want opnieuw wordt zijn nummer een hit. Binnen drie weken is ‘Let Me Hold You (Turn Me On)’ wereldwijd al meer dan 15 miljoen keer gestreamd. De nieuwe versie is een productie van Dante Klein.


potten en pannen

Dante Klein klinkt Duits, maar is Nederlands. Max Krul is zijn echte naam, 20 jaar jong. Nog in de luiers toonde hij al veel interesse in alles wat met muziek en geluid te maken heeft. De familie Krul heeft het dan ook flink moeten ontgelden als hij weer eens op potten en pannen sloeg, tijdens een mini-jamsessie met z’n jongere zusje!

Later verlegde hij zijn interesse naar de piano, waarop hij ook liedjes ging schrijven. En toen hij zijn eerste DJ apparatuur kreeg, wist hij het zeker: de muziek in! Vorig jaar bracht Spinnin’ Records, het dancelabel bij uitstek, zijn eerste track uit: ‘Ertesuppe’. Begin dit jaar maakte hij samen met Milow en Sam Feldt het nummer ‘Feels Like Home’. Krul studeert aan de Herman Brood Academie in Utrecht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten