woensdag 9 augustus 2017

Pietju Bell bedacht zijn naam niet zelf

#76 Rotjoch United feat. MocroManiac, Eves Laurent, Jozo, LouiVos, SBMG, Pietju Bell & Kempi: Appelsap 2017

Aanstaande zaterdag, 12 augustus, vind in het Flevopark in Amsterdam het Appelsap Festival plaats. Sinds 2000 wordt dit hiphop en elektronisch festival georganiseerd, waar niet alleen Nederlandse acts optreden. Dit jaar strikte de organisatie onder andere de Amerikaanse hiphopper Lil’ Wayne.

Onder de Nederlandse artiesten zitten ook MocroManiac, Eves Laurent, Jozo, LouiVos, SBMG, Pietju Bell & Kempi, die allemaal optreden op het hoofdpodium. Dit onder de hoede van Angelo Diop ofwel Rotjoch van het hiphopkanaal 101Barz. Samen noemen ze zich dan ook Rotjoch United.

naam niet zelf bedacht

Op het nummer maakt rapper Pietju Bell zijn debuut, geboren Angola. Nadat zijn moeder naar Nederland was gevlucht, groeide hij op in Gestel, Eindhoven. Hoewel de naam Pietje Bell een knipoog is naar de rebelse Pietje Bell uit de boeken van Chris van Abkoude, heeft hij de naam niet zelf bedacht.

Pietju Bell: “Het is me gegeven toen ik vastzat. Pietje en ik komen van een andere tijd, maar we zijn allebei boefjes. Maar hij is wel altijd vrolijk. Niet dat ik dat ook heb, maar je zou het nooit aan me merken als ik me fucked up voel.” De boeken heeft hij niet gelezen, de film heeft hij wel gezien, maar die sprak hem niet aan.

Zo’n twee jaar geleden is Pietje begonnen met rappen toen een goede vriend, slechts 22 jaar, aan een hartstilstand was overleden. Daar heeft hij toen een liedje over gemaakt dat hij aan de  nabestaanden liet horen. Het nummer werd via Facebook gedeeld, waarna het balletje is gaan rollen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten