maandag 29 oktober 2007

Leaf-zangeres haakt af op Rock Academy

Leaf: Wonderwoman (10)

Een leuke verrassing: het Utrechtse vijftal Leaf staat in de top 10 met ‘Wonderwoman’. De groep had een eigen-beheer-cd’tje, ‘Life’s a beach’, achter hun naam staan toen ze dit voorjaar de Telegraaf Talentenjacht wonnen. Het was de moeder van percussionist Jeroen Blumers die voor de doorbraak van de groep heeft gezorgd; zij maakte de groep attent op de talentenjacht. Het was voor Leaf de doorbraak; ‘Wonderwoman’ werd opgepikt door de radiostations en ‘Life’s a beach’ is inmiddels opgewaardeerd tot volwaardig album, aangevuld met nieuwe liedjes en geproduceerd door Holger Schwedt, die ook al achter de knoppen zat bij Bløf en Di-rect. Volgende maand komt het album uit.

De groepsleden volgden allemaal een opleiding aan de Rockacademie in Tilburg. Zangeres Annemarie is na drie jaar Rockacademie inmiddels gestopt, omdat ze de drukte rondom Leaf niet kon combineren met de druk van haar studie: “Ik heb drie jaar heel erg veel geleerd van de Rockacademie en ik ben dankbaar voor alles wat er met het volgen van deze studie in gang is gezet. Zonder hun vraag ik me af of ik überhaupt serieus met zingen was doorgegaan. Ik vind het dan ook jammer dat we tot dusver niet tot een alternatief studieplan konden komen en heb ik de school noodgedwongen verlaten. Op dit vlak voelt het bijna alsof ik faal. En ik weet niet hoe dat bij jou is, maar ik ben niet zulke goede vrienden met dit gevoel…”

Even opletten: naast deze Utrechtse band Leaf is er ook een Leaf uit België actief. Let dus even op als je naar een concert van Leaf gaat; voor je het weet sta je naar de Vlaamse zangeres Karin Veressen te luisteren in plaats van naar Annemarie Brohm…

De Megaman bedankt Leaf-die hard-fan Meike voor haar aanvullende info!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten