maandag 29 oktober 2007

Richard Durand zorgt voor wondertje voor Fragma

Fragma: Toca’s miracle (Richard Durand mix) (47)

Acht jaar geleden verscheen het nummer ‘Toca me’ van Fragma, dat tot #49 kwam. In dat jaar ging de Duitse producer Ramon Zenker (bekend van ‘French kiss’ door Honesty 69 en componist van ‘Samba de Janeiro’ door Bellini) samenwerken met de broers Dirk and Marco Duderstadt, en samen noemden ze zich Fragma. De broers gaven hem een ruwe opname van het instrumentale nummer ‘Toca’, waar Ramon zeer van onder de indruk was. Tijdens een bezoek aan Ibiza ontmoette Ramon zangeres Eva Martinez en hij vroeg haar om wat in te zingen op ‘Toca’. Ramon noemde het ‘Toca me’, dat in het Spaans ‘raak me aan’ betekent.

In 2000 kwam de Britse dj Vimto op het idee om de vocalen van ‘I need a miracle’ van Coco (uit 1997) te gebruiken. Hij mixte dat met het bijna instrumentale ‘Toca me’, en daarmee was ‘Toca’s miracle’ geboren. Het nummer kwam bij ons niet verder dan #63, maar in de Britse hitparade stond het twee weken op de eerste plaats.

Daarna scoorde Fragma nog de hits ‘Everytime you need me’ feat. Maria Ruba (#51 in 2001) en ‘Radio waves’ feat. Kirsty Hawkshaw (#71 in 2006). Als Duderstadt hebben de broers Dirk en Marco ook een aantal singles opgenomen. Anno 2007 is ‘Toca’s miracle’ weer opgepoetst, ondermeer door Richard Durand en haalt het met de binnenkomst op #47 nu al de hoogste notering ooit in ons land.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten