maandag 7 april 2008

Alderliefste strikt Jack Poels

Alderliefste & Jack Poels: Vogelvrij/L’ oiseau (61)

Het vemengen van Franstalige teksten met het Nederlands heeft het trio Gerard-Jan Alderliefste (zang/gitaar), Kees Post (bas/zang) en Luc de Bruin (drums/zang), geen windeieren gelegd. Voor de derde keer scoren ze als Alderliefste, in combinatie met anderen, een hit. In 2005 was het raak met Liesbeth List & Ramses Shaffy en ‘Laat me/Vivre’ (#8). Een jaar later zongen ze met Paul de Leeuw ‘Une belle histoire/Een mooi verhaal’ (#14). Dit keer kozen ze voor Jack Poels, zanger van Rowwén heze en voor het nummer ‘L’oiseau’. Jack: “Luc heeft mij gevraagd om voor z’n band ’n liedje in te zingen. In de studio heb ik mijn versie van ‘Sébastian’ ingezongen. ’N Serie van zo’n veertig jaar geleden waar ik, zekers te weten, mijn melancholieke inslag aan te danken heb.”

‘L’oiseau’ was in 1965 de titelsong van de tv-serie ‘Belle e Sébastien’, uitgezonden door de NTS, de voorloper van de NOS. Het nummer werd gezongen door de achtjarige Mehdi El Glaoui, die tevens de hoofdrol speelde: Sébastien, Belle was zijn witte hond. Mehdi was de zoon van schrijfster en producer Cécile Aubry. In ons land werd de instrumentale versie door het orkest van Eric de Marsan in 1968 een top 12-hit. De tweede serie, getiteld ‘Sébastien parmi les hommes’ liep toen al ten einde. Begin jaren '80 is van de avonturen van Sébastien en zijn hond ook een tekenfilmserie gemaakt in Japan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten