maandag 7 april 2008

Boer Frans: (nog) geen vrouw, wel een hit

Boer Frans: Ik bin boer Frans (87)

‘Boer zoekt vrouw’ was dit jaar een kijkcijfercanon. Gemiddeld keken er meer dan 3 miljoen mensen naar. Reden genoeg denk je dan om de succesformule ook het komend winterseizoen voort te zetten. Maar nee, het komend seizoen is er geen ‘Boer zoekt vrouw’; bij de KRO willen ze een jaartje overslaan. Maar niet getreurd, we hebben altijd nog Boer Frans Zanderink uit de Lutte! Frans werd opgegeven door zijn vrienden en kreeg niet minder dan 333 brieven. Uiteindelijk vertrok hij met Ronella naar Instanbul. En daar bleef het bij. Het schijnt dat hij nu smoorverliefd is op Miss Universe Kim Kötter. Er is echter één probleempje, zij heeft al een vriend ...

Naast het boerenbedrijf houdt boer Frans zich bezig met motor- en autocrossen en de brandweer van de Lutte. En sinds kort zingt hij ook niet alleen meer op de boerderij, maar ook in discotheken. Frans: Dat bestaan past wel bij mijn leven. Zaterdagavond optreden, de volgende dag nog ff snel de koeien melken en weer mijn nest in!” Op het repertoire staat ‘Ik ben Boer Frans, kom uut De Lutt’ en zeuk verkering’, een aangepaste versie van ‘Ik ben boer Harms, ik kom uut Drenthe en hoal van disco’ van de Dutch boys (#9 in 1982). Er komt zelfs een heel album van Boer Frans.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten