zondag 26 oktober 2008

Tegenvaller voor Jannes

Jannes: Als jij maar bij mij bent (16) *** hoogste eersteweeks ***

De hele trucendoos heeft Jannes opgengetrokken om van ‘Als jij maar bij mij bent’ een succes te maken. Met dat in het achterhoofd valt die zestiende plek eigenlijk toch wel tegen...

Met een drietrapsraket probeerde Jannes de Single Top 100 te veroveren. Ten eerste maakt ‘Als jij maar bij mij bent’ deel uit van in totaal drie singles die passen in de digipack van ‘Ga dan’. In die luxe uitgave van zijn vorige single is plaats voor drie cd-singles, waarvan ‘Als jij maar bij mij bent’ de tweede is. Daarnaast is de tweede track van deze nieuwe single een nummer dat nog niet eerder is uitgebracht, ‘In ons kikkerlandje’. Ten slotte is ‘Als jij maar bij mij bent’ niet alleen op cd, maar ook op vinyl verkrijgbaar. In een gelimiteerde oplage van duizend stuks, handgenummerd, is het nummer ook als ouderwetse single verkrijgbaar. Goed voor een #1-positie dus? Wel als er ook een goedlopende download van ‘Als jij maar bij mij bent’ was geweest. Nu moet Jannes het met een zestiende plek doen.

‘Als jij maar bij mij bent’ is de tweede single van Jannes’ nieuwe album ‘Meer dan een vriend’, dat sinds 20 september in de Album Top 100 staat. Dat album miste maar net de toppositie; het kwam destijds op #2 binnen, en wist alleen de nieuwe plaat van Metallica niet te verslaan. Jannes droeg ‘Meer dan een vriend’ op aan zijn vriend en manager Dick Oosting, die in juni ineens aan een hartaanval overleed. Jannes legde direct daarna al zijn werk stil, maar is intussen weer met hernieuwde kracht aan de slag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten