maandag 19 januari 2009

Gebroeders Ko boeken voor de derde keer succes dankzij een reclame

Gebroeders Ko: Nie prate nie & nie zinge nie (7)

Eind december 2007 bereikte ‘Goeiemoggel’ van the Happy hour crew de zeventiende plaats. Het nummer was ontstaan naar aanleiding van de reclamespot van KPN telecom waarin een onzin-taal wordt geïntroduceerd, die ontstaat door het verkeerd intypen van woorden in een sms’je. Dat was een idee van reclamebureau N=5, die daarmee in 2007 de Gouden Loekie won.

Vorig jaar bedacht TBWA\NEBOKO uit Amsterdam de spotjes rond zanger Fons (een typetje van Albert van Benthem uit Amsterdam). En dat bracht de Gebroeders Ko op het idee om het plaatje ‘Nie prate nie & nie zinge nie’ op te nemen. In de clip is ook een rol weggelegd voor Fons/Albert, die vorig het nummer ‘Casablanca’ op single heeft uitgebracht. De Gebroeders Ko scoren met ‘Nie prate nie & nie zinge nie’ hun 22ste notering en hun zevende top 10-notering.

Twee keer eerder scoorden de Gebroeders Ko een hit dankzij een reclame. In 2002 ging hun hit ‘Boswandeling’ hand in hand met een actie van een likeurtje met dezelfde naam. Twee jaar later, in 2004, namen ze het nummer ‘Muggen hier, muggen daar’ op, dat toegevoegd werd aan de single ‘Zonnebril’. ‘Muggen hier, muggen daar’ werd uitgebracht in samenwerking met Pearle opticiens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten