zondag 2 augustus 2009

Jordin Sparks bereidt zich voor op slechtere tijden

Jordin Sparks: Battlefield (81)

Het lijkt al weer een hele tijd geleden dat we iets hoorden van Jordin Brianna Sparks (Phoenix, Arizone, 22 december 1989). Maar nog begin dit jaar stond Jordin Sparks genoteerd met ‘Tattoo’, dat tot #66 kwam. De eerste kennismaking was precies een jaar geleden toen ‘No air’ with Chris Brown, de zeventiende plaats bereikte. Beide nummers waren afkomstig van haar debuutalbum ‘Jordin Sparks’, waar wereldwijd zo’n 1,5 miljoen stuks van zijn verkocht. Het succes begon voor Jordin, toen ze op 23 mei 2007 het zesde seizoen van American idols won. ‘Battlefield’, nieuw op #81, is de eerste single van het gelijknamige album dat we binnenkort in de Album Top 100 kunnen verwelkomen. Jordin was bezig aan een ander nummer met Wayne Wilkins, een liedjesschrijver, toen hij tegen haar zei: “ik heb een liedje geschreven dat ik aan je wil laten horen, maar ik weet eigenlijk niet of ik het wel moet doen”. Jordin had zoiets van, vooruit met de geit, als ik het niet mooi vind, dan zeg ik het wel. Wayne zong het nummer en Jordin was volledig overrompeld, zo mooi vond ze het nummer. Maar op dat moment durfde ze niet aan hem te vragen of zij het nummer zou mogen opnemen. En dus deed ze dat via haar A&R manager: “dit liedje is zo bijzonder, je móet hem vragen of het beschikbaar is”. Een week later werd Jordin gebeld en kreeg ze het groene licht om het nummer op te nemen. Dat nummer was, je raad het al, ‘Battlefield’, mede geschreven door Ryan Tedder, zanger van One republic.

Volgens Jordin gaat ‘Battlefield’ over kracht en doorzettingsvermogen, juist op die momenten als het niet goed gaat. Haar favoriete regel luidt: “you better go and get your armor,' because it's telling you to be prepared for that time so that you can overcome it”. Oftewel: “zorg dat je er op voorbereid bent, zodat je het aan kan als het je overkomt”.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten