zondag 8 juli 2012

Alex wil het EK ook snel vergeten

Alex: Jij en ik (70)

Net als John de Bever met ‘We schudden … (whoppa)’ (zie onder #100), draait Alex zijn EK-single ‘Jij en ik (Nederland wordt kampioen)’ om en gaat verder met ‘Jij en ik’. Met een aangepaste tekst (want dat EK hebben we nu wel gehad) scoort hij nu wel. Het nummer, binnen op #70 is zijn elfde notering.

Eurovisie Songfestival

Evenals ‘Een bossie rooie rozen’ (een cover van ‘La vie en rose’ van Edith Piaff), zijn eerste hit en nog steeds zijn grootste (#8 in 2000), is ‘Jij en ik’ ook een cover. Het origineel heet ‘1,2,3’ (un deux trois), is van Catherine Ferry, die daarmee haar enige hit scoorde (#5 in 1976). Ferry deed dat jaar voor Frankrijk mee aan het Eurovisie Songfestival dat gehouden werd in Den Haag, omdat Teach het jaar daarvoor had gewonnen met ‘Ding-a-dong’. Ze werd tweede achter Brotherhood of man met ‘Save your kisses for me’.

Alex Wielders, zoals hij volledig heet, komt binnenkort met een nieuw album met medleys dat geproduceerd is door Norus Padidar en Emile Hartkamp.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten