zondag 9 augustus 2015

One Direction verrast fans met nieuw nummer

#5 One Direction: Drag Me Down *** hoogste eerste weeks ***

Op vrijdag 31 juli 2015, was ie er ineens: ‘Drag Me Down’, een nieuw nummer van One Direction. De eerste dag brak het nummer wereldwijd diverse records, waaronder dat van het aantal streams: 4,75 miljoen op Spotify en de snelste download bij iTunes (in 82 landen op #1). Het oude streamrecord werd op 17 april gevestigd door ‘See You Again’ van Wiz Khalifa feat. Charlie Puth, dat 4,26 miljoen keer werd beluisterd.
Ondanks deze wereldrecords zit er bij ons niet meer in dan een vijfde plaats voor ‘Drag Me Down’, hun vijftiende hitsingle en voorloper van hun vijfde album. Een vijfde plaats is wel een hele verbetering ten opzichte van hun vier voorgaande singles, die nog niet de bovenste dertig haalden. Daarvoor scoorde de groep zes top 5-noteringen op een rij en allen in 2013. Daaronder een eerste plaats voor ‘One Way Or Another / Teenage Kicks’.

Geen eerste plaats dus voor ‘Drag Me Down’ bij ons, maar wel in de hitparades van Australië en Frankrijk (eerste keer), Groot-Brittannië en Nieuw Zeeland (vierde) en Ierland (vijfde).

stream record

Van ‘Drag Me Down’ zijn in Groot-Brittannië 76.015 stuks verkocht (incl. 20.337 streams). 100 streams staat voor 1 download, en dus is het nummer 2,03 miljoen keer gestreamd, een nieuw record voor een eerste weeks. ‘Drag Me Down’ is de eerste single van One Direction, zonder Zayn Malik, die de groep in maart (gedwongen) verliet, vanwege zijn drank & drugsgebruik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten