zondag 29 mei 2016

Monica Geuze: dj’s moeten zichzelf niet zo serieus nemen

#34 Monica Geuze feat. Ruben Annink & Jonna Fraser: Nu Of Nooit

Opnieuw brengt vlogger/dj Monica Geuze (21), na ‘Laten Gaan’ (#52 in 2015), een nummer uit, waaraan ze muzikaal gezien geen deel aan had. ‘Laten Gaan’ werd gemaakt door Ronnie Flex, Mafe, Abira, Frenna en Emms, ‘Nu Of Nooit’ door Ruben Annink & Jonna Fraser, waarover dadelijk meer.

geen muzikant

Aan FunX legde Monica Geuze uit waarom toch haar naam aan het plaatje verbonden is: “Dankzij mijn bekendheid heb ik de partijen bij elkaar kunnen brengen.
Maar omdat ik niet zelf achter de knoppen zat, noem ik mezelf geen muzikant. Het is meer hoe serieus je jezelf neemt. Zolang je er nuchter naar kan kijken vind ik dat als jij niet zelf muzikant bent maar wel muziek uitbrengt, dat je dat gewoon heel nuchter moet zien en jezelf niet te serieus moet nemen.”

niet te serieus

“Ik zie soms DJ's die zichzelf zo serieus nemen dat ik me bijna voor hun schaam. Maar ik ben door zoveel talentvolle mensen omringd die wel echt goed muziek kunnen maken dat ik het een beetje echt oneerlijk zou vinden als ik met de eer ga strijken van muziek die ik niet zelf heb gemaakt.”

De credits op ‘Nu Of Nooit’ gaan volledig naar Ruben Annink & Jonna Fraser, die het nummer apart van elkaar hebben opgenomen. Annink, deelnemer aan de talentenjachten The Voice Kids en De Beste Singer-Songwriter Van Nederland, kennen we nog van ‘Terwijl Jullie Nog Bij Me Zijn’ met Ali B (#10 in 2015).

Jonathan ‘Jonna’ Fraser, geboren en getogen in Zaandam-Zuid, is sinds ‘Hoog/Laag’ van Ronnie Flex, Lil’ Kleine en Bokoesam (#67 in 2015), een regelmatige gast in de Single Top 100. ‘Nu Of Nooit’ is al zijn elfde notering. Zijn album Goed Teken staat deze week op de 20e plaats.

niet voor jeugdige kijkers

Ondanks dat de videoclip van ‘Nu Of Nooit’ alleen te bekijken valt achter een login (voor  kijkers ouder dan 18 jaar), is het al meer dan 350.000 keer aangeklikt. Het aantal streams staat op 100.000 meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten