zondag 29 mei 2016

O’G3NE doet Sharon Doorson huilen

#72 O’G3NE: Clown

Op het moment van schrijven staan er zeven liedjes van O’G3NE in de downloadlijsten. Vier daarvan scoren dankzij de tweede aflevering van het tv-programma ‘De Beste Zangers van Nederland’, afgelopen zaterdag op NPO Nl.1. Daarin stond de muziek van O’G3NE of van artiesten die ze bewonderen, centraal. Wat dat gaat betekenen voor de Single Top 100, weten we aanstaande vrijdag.

Ook in de eerste uitzending van dit negende seizoen, pakten de zusjes Lisa, Amy en Shelley Vol, ofwel O’G3NE, al uit. In die aflevering, die op zaterdag 21 mei is uitgezonden, stond Sharon Doorson centraal. Sharon had ooit eens gezegd dat het nummer ‘Clown’ van de Britse zangeres Emeli Sandé (#25 in 2013), haar veel deed.

marionet

Shelley over hun keuze voor ‘Clown’: “Iedereen kan er zijn eigen invulling aangeven. Zoals wij hem voelden en ook zoals Emeli hem beschreef. Het gaat er over dat je als artiest in de muziekindustrie toch altijd een marionet bent van de grote bazen daar achter.” Waarop Sharon reageert: “Dat zijn mijn struggles, nog steeds. Ik kan meer dan alleen dance. Mensen kennen mij niet echt. Ik wil ook de gevoelige kant van mijn muziek naar buiten brengen en niet alleen maar een podiumbeest zijn. Ook een boodschap achter mijn teksten hebben. Sandé is een super groot voorbeeld, dat hele woord  ‘Clown’ al, soms ben je dat ook voor je publiek: maar wat zit er achter?”
Al tijdens het zingen van ‘Clown’ was te zien dat de uitvoering van O’G3NE, Sharon veel deed. En dat gold ook voor de dames van O’G3NE zelf. Iedereen was onder de indruk. Die emotie kwam ook bij veel kijkers (1,7 miljoen) aan. Sindsdien is het nummer veel gedownload en gestreamd, wat uiteindelijk een 72e plaats oplevert. Emeli Sandé liet via een tweet weten hun uitvoering ‘beautiful’ te vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten