maandag 26 november 2007

Public enemy tevreden over Corsten-remix

Public enemy vs Ferry Corsten: Bring da noise (73)

Vijf hits hadden de mannen van Public enemy bij ons tussen 1989 en 1998. Chuck D, Flavor Flav en Terminator X waren indertijd vooral bekend om hun controversiële en opruiende teksten. Hun grootste hit was, begin 1990, ‘Welcome to the terrordome’, met een 21e plek.




Van de Public enemy-track ‘Bring da noise’, hun album ‘It takes a nation of millions to hold us back’, is nu een remix gemaakt door Ferry Corsten. Corsten kreeg hiervoor persoonlijk toestemming van Public enemy-voorman Chuck D. Chuck gaf bovendien toestemming voor een remix van ‘Give it up’. Over Corstens resultaat is Chuck D (die in het echte leven trouwens Carlton Ridenhour heet) erg tevreden: “’Bring the noise’ is een perfecte track om mee te experimenteren. Als een echte wetenschapper heeft Ferry Corsten met al die elementen een ultieme mix gemaakt.”

De waardering is overigens wederzijds. Ferry over Chuck: “Public enemy heeft nooit geschuwd de grenzen te verkennen en te passeren met als doel vernieuwend te zijn binnen de muziekscene; iets wat ik zelf ook probeer na te streven met mijn producties. Ik ben dan ook zeer vereerd dat Chuck D mijn versie het meest waardig vond aan het origineel en dat mijn remix wereldwijd als cd-single zal worden gereleased.”

Corsten is al toe aan zijn vierde hit dit jaar, na ‘Loud electronic sensation’ (#48 in april), ‘Beautiful’ (#79 in juni) en ‘The race’, zijn meest succesvolle single tot nu toe (#12 in augustus). ‘Bring da noise’ is zijn twaalfde notering in totaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten