vrijdag 11 maart 2011

Jordy van Loon ging door diep dal

Jordy van Loon: Het spel van Cupido (77)

Kleine jongens worden groot! Bij de inmiddels 17-jarige Jordy van Loon heeft het laatste babyvet bijna plaatsgemaakt voor de baard in de keel. In de clip van ‘Het spel van Cupido’ oogt Jordy al als een puber, maar zijn stem is nog altijd niet helemaal volwassen.

Na zijn #1-hit met ‘Verliefdheid is een toverbal’ werden de hitjes voor Jordy allengs kleiner. “Nu is de sensatie eraf en moet ik ervoor knokken, opnieuw beginnen”, vertelt de zanger. “Ik wil een kans krijgen mensen te laten zien wat ik kan en wie ik echt ben: iemand die graag muziek wil maken en niet gelijk een stempel hoeft te krijgen.”

Jordy heeft een tijdje flink in de put gezeten. Nadat de jonge zanger in april 2009 verscheen in het BNN-programma ‘Doe maar Normaal’, waarin hij schunnige opmerkingen maakte, werd hij op straat nageroepen, bedreigd en kreeg hij zelfs klappen. “Het is een vervelende periode geweest, maar ik heb er nooit over gedacht te stoppen met zingen”, zegt Van Loon. “Op het podium staan, daar heb ik plezier in. De leuke dingen tellen voor mij het meest.”

Jordy van Loon heeft een bijzondere indruk achter gelaten tijdens het BNN-programma. Jordy deed een aantal gedenkwaardige uitspraken, die niet snel vergeten zullen worden. “In het begin van programma werd gezegd: je kunt lekker los gaan. Ik ben nu eenmaal een jongen met ADHD, ik ben dan wel een jongen die snel dat soort dingen doet. Mijn ouders hebben daarna gezegd: het is echt niet goed wat je hebt gedaan. Maar het was niet echt een mogelijkheid om te zeggen stop maar even, er zijn meer mensen in het programma.”
Presentator Sander Lantinga: “We hebben er nog heel veel uitgeknipt omdat zijn ouders erbij zaten. Maar we konden niet alles eruit halen, dan bleef er niks van over.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten