zondag 29 april 2012

Willem Barth komt met een nieuw geluid

Willem Barth: Ik wil ’n beetje dit (77)

Vorig jaar maakte Willem Barth (Doetinchem, 22 februari 1976) de overstap naar platenmaatschappij CNR en kwam daarmee onder de hoede van het schrijversduo Emile Hartkamp en Norus Padidar, die tientallen hits schreven voor onder andere Frans Bauer en Marianne Weber. Voorheen scoorde Willem vier top 30-noteringen, waaronder een #7-notering voor ‘Bella bella signorina’ (in 2010). Met Hartkamp en Padidar moet dat ook kunnen. ‘Ik wil ’n beetje dit’ is de eerste proeve of het nieuwe geluid van Willem aanslaat en anders moet hij zelf maar eens met zijn vuisten op de tafel slaan!

Voor de goede orde: ‘Zeg me’, dat begin dit jaar niet verder kwam dan de 88e plaats, was een cover van ‘Ai se eu te pego!’ van Michel Teló. Het nummer was een muzikaal uitstapje dat toevallig voorbij kwam en dat kon Willem niet laten schieten. Binnenkort komt hij met een nieuw album waarop ‘Zeg me’ en ‘Ik wil ’n beetje dit’ komen te staan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten