zondag 10 februari 2013

Leonie en Joost vonden elkaar bij concert Jeroen van der Boom

Leonie Meijer and Joost Marsman: Wachten tot ik bij je ben (96)

Elf hits scoorde Joost Marsman met zijn band  IsOokSchitterend!, waarvan de eerste, ‘Voltooid verleden tijd (V.V.T.)’ het verst kwam: #12 in 1997. In 2009 stopte de band en begon hij te werken aan een soloalbum. Dat kwam er in 2011: ‘Waar liefde begint’ (#39), met daarop de Nederlandstalige versie van ‘Rolling in the deep’ van Adele: ‘Tot je me verliet’.

In 2011 werd Leonie Meijer derde in eerste Voice of Holland. Ze ging niet bij de pakken neerzitten en kwam al een maand later met het nummer ‘Los van de grond’ (#2), samen met haar coach Jeroen van der Boom. Daarna volgden nog twee hits met als overeenkomst dat ze beide in het Nederlands zijn gezongen en allen nummers van haar eerste album ‘Los’ (#13 in 2011). Momenteel werkt ze aan haar tweede album, dat eind maart moet verschijnen.

concert

Joost en Leonie ontmoetten elkaar twee jaar geleden backstage na afloop van een concert van haar coach Jeroen van der Boom. Ze dronken wat en besloten een keer samen te gaan schrijven. Dat duurde tot mei 2012, toen Joost te gast was bij een concert in Studio 21 van Leonie. Daarna schreven ze ‘Wachten tot ik bij je ben’, een lied dat gaat over wat er overblijft als al je zekerheden wegvallen.
De kans dat de samenwerking tussen Joost en Leonie een vervolg krijgt, is als het aan Joost ligt, groot. Joost: “Vanaf het eerste moment dat ik met Leonie ging zitten om te schrijven, was er chemie. En toen ik onze stemmen samen hoorde, wist ik dat we een duet moesten gaan schrijven.” En ook Leonie was enthousiast over het schrijfproces: “Je hebt van die zeldzame schrijfmomenten waarbij alles klopt en met Joost was dat het geval. Dan gaat het bijna vanzelf. Bijzonder!”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten