#1 René Froger: Juich voor Nederland! *** eerste week op #1 ***
Alle aandacht ging vorige week uit naar Gerard Joling met
zijn WK-single ‘Rio’, dat de eerste plaats pakte, mede dankzij een actie op
Facebook. Het leek er op dat ‘Rio’ ook deze week de Single Top 100 zou aanvoeren,
maar op de laatste dag nam René Froger met ‘Juich voor Nederland!’ het
oranjestokje over van Gerard Joling, die al weer broed op nieuwe acties.
‘Juich voor Nederland!’ is na ‘Alles kan een mens gelukkig
maken’ met het Goede doel (in 1989) en ‘Samen’ (in 2012), de derde #1-hit voor
Froger. ‘Samen’ scoorde hij dankzij het EK-voetbal. Daarnaast is ‘Juich voor Nederland! na ‘Nederland wordt
kampioen!’ van Jan Smit & Johnny de Mol (op 24 mei) en ‘Rio’ van Gerard
Joling (vorige week) de derde WK-hit die binnen één toerrnooi de eerste plaats
haalt.
dubbel gevoel
René Froger zal zijn derde #1-hit met gemengde gevoelens
hebben ontvangen. Afgelopen maandag maakte hij bekend oververmoeid te zijn en
dringend behoefte te hebben aan veel rust. Zijn stem is volledig weg. Tot 7
augustus zijn alle publieke optredens gecanceld, zodat hij zich daarna weer kan
richten op optredens. Alle promotie voor ‘Juich voor Nederland!’ is dan ook
stopgezet.
acties
Veel bedrijven zien dit WK af van (grote) acties. De kater
van het EK-2012, toen Nederland nog niet eens de eerste ronde doorkwam, ligt
hen nog zwaar op de maag. Veel bedrijven bleven toen met hun spullen zitten.
Veren
Supermarkten daarentegen pakken dit WK flink uit en hebben
een aantal artiesten aan hen gebonden. PLUS geeft gratis veren weg en laat
Gerard Joling optreden. De actie vorige week maandag, waarbij fans van Gerard
met hem op de reservebank de wedstrijd tegen Chili konden bekijken, was
volledig door PLUS georganiseerd.
Juichpakken
Eind vorig jaar werd René Froger door Jumbo benaderd om mee
te werken aan hun campagne. René: “'Ik ben toch een voetbaldier en we hebben
gewoon een te gek liedje (‘Juich voor Nederland!’). Dit moest ik gewoon
uitbrengen.” Er werd een spotje van 3 minuten gemaakt, waarin hij zijn nummer
zingt en stylist van het zuiden Roy Donders te zien is met zijn speciaal voor
Jumbo ontworpen Juichpak.
Het oranje joggingpak om het Nederlands elftal om aan te
moedigen bleek vanaf het begin een succes, iets dat Jumbo niet had voorzien. De
juichpakken waren in no-time uitverkocht. Nieuwe zijn besteld, maar schijnen
pas na het WK leverbaar te zijn … Daarnaast zijn er kinderjuichpakken voor de kleine
donders.
Tot nu toe hebben de supermarkten dankzij het WK-voetbal
zo’n € 21 miljoen extra omgezet, waar ze € 50 miljoen verwachten. Nu Nederland
door is naar de kwartfinales komt het streefbedrag meer in de buurt.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten