zondag 29 juni 2014

René Froger neemt oranjestokje over van Gerard Joling

#1 René Froger: Juich voor Nederland!                                                      *** eerste week op #1 ***

Alle aandacht ging vorige week uit naar Gerard Joling met zijn WK-single ‘Rio’, dat de eerste plaats pakte, mede dankzij een actie op Facebook. Het leek er op dat ‘Rio’ ook deze week de Single Top 100 zou aanvoeren, maar op de laatste dag nam René Froger met ‘Juich voor Nederland!’ het oranjestokje over van Gerard Joling, die al weer broed op nieuwe acties.

‘Juich voor Nederland!’ is na ‘Alles kan een mens gelukkig maken’ met het Goede doel (in 1989) en ‘Samen’ (in 2012), de derde #1-hit voor Froger. ‘Samen’ scoorde hij dankzij het EK-voetbal. Daarnaast is ‘Juich voor Nederland! na ‘Nederland wordt kampioen!’ van Jan Smit & Johnny de Mol (op 24 mei) en ‘Rio’ van Gerard Joling (vorige week) de derde WK-hit die binnen één toerrnooi de eerste plaats haalt.

dubbel gevoel

René Froger zal zijn derde #1-hit met gemengde gevoelens hebben ontvangen. Afgelopen maandag maakte hij bekend oververmoeid te zijn en dringend behoefte te hebben aan veel rust. Zijn stem is volledig weg. Tot 7 augustus zijn alle publieke optredens gecanceld, zodat hij zich daarna weer kan richten op optredens. Alle promotie voor ‘Juich voor Nederland!’ is dan ook stopgezet.

acties

Veel bedrijven zien dit WK af van (grote) acties. De kater van het EK-2012, toen Nederland nog niet eens de eerste ronde doorkwam, ligt hen nog zwaar op de maag. Veel bedrijven bleven toen met hun spullen zitten.

Veren

Supermarkten daarentegen pakken dit WK flink uit en hebben een aantal artiesten aan hen gebonden. PLUS geeft gratis veren weg en laat Gerard Joling optreden. De actie vorige week maandag, waarbij fans van Gerard met hem op de reservebank de wedstrijd tegen Chili konden bekijken, was volledig door PLUS georganiseerd.

Juichpakken

Eind vorig jaar werd René Froger door Jumbo benaderd om mee te werken aan hun campagne. René: “'Ik ben toch een voetbaldier en we hebben gewoon een te gek liedje (‘Juich voor Nederland!’). Dit moest ik gewoon uitbrengen.” Er werd een spotje van 3 minuten gemaakt, waarin hij zijn nummer zingt en stylist van het zuiden Roy Donders te zien is met zijn speciaal voor Jumbo ontworpen Juichpak.
Het oranje joggingpak om het Nederlands elftal om aan te moedigen bleek vanaf het begin een succes, iets dat Jumbo niet had voorzien. De juichpakken waren in no-time uitverkocht. Nieuwe zijn besteld, maar schijnen pas na het WK leverbaar te zijn … Daarnaast zijn er kinderjuichpakken voor de kleine donders.

Tot nu toe hebben de supermarkten dankzij het WK-voetbal zo’n € 21 miljoen extra omgezet, waar ze € 50 miljoen verwachten. Nu Nederland door is naar de kwartfinales komt het streefbedrag meer in de buurt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten