maandag 24 maart 2008

Laatste week aan kop voor Nikki

Nikki: Hello world (1) *** derde week op #1 ***

Jamai stond zeven weken op #1, Boris stond vier weken bovenaan, Raffaëla hield het zes weken aan kop uit, maar Idolswinnaar nummertje vier, Nikki, heeft alle geluk van de wereld dat ze deze week een derde weekje aan de leiding van de Single Top 100 heeft binnengesleept. Slechts één procentje voorsprong houdt ze over aan het eind van de week; concurrente Duffy hijgt haar al in de nek.

‘Mercy’ van Duffy verkoopt al twee keer zoveel downloads als ‘Hello world’ van Nikki; in de Download Top 50 staat ‘Hello world’ deze week slechts op #7. Dat Nikki tóch nog bovenaan staat, heeft ze te danken aan haar downloads van de vorige week, want die tellen deze week ook nog voor een gedeelte mee, en toen waren de rollen exact omgedraaid, met het dubbele aantal downloads voor ‘Hello world’ vergeleken met Duffy’s ‘Mercy’. Bovendien verkoopt de fysieke single van Nikki nog altijd het beste van allemaal.

Optredens
Nikki’s eerste album staat momenteel gepland voor oktober. Het album zal naast eigen materiaal van Nikki ook nummers van schrijvers John Ewbank en Fluitsma en Van Tijn bevatten. Daarnaast heeft de plaat ook nog buitenlandse inbreng. Tegen die tijd onderneemt Nikki ook een solotour. Momenteel treedt Nikki samen met haar medefinalisten van Idols, Nathalie en Charlene, op. Tot eind juni staan inmiddels meer dan honderd optredens gepland. Zoals het megaconcert dat ze gaat geven in haar thuisfront Sint-Michielsgestel. Bij dat concert zijn er ook optredens van Nathalie en Charlene, maar vanzelfsprekend gaat de meeste aandacht uit naar Nikki.

En dan te bedenken dat Nikki een paar jaar geleden nog te licht werd bevonden voor een Idols-avontuur. Ze deed mee aan de tweede serie en werd door de jury die een eerste selectie maakte (echt niet iedereen verschijnt voor Jerney & co) zonder pardon weggestuurd. “Ik zei het daarna nooit meer te proberen, want het deed mijn ego geen goed.”

Australië
“Ik heb altijd gezongen en volgens mijn moeder nog voordat ik kon praten. Zingen is nog steeds mijn passie en nog meer dan dat zelfs, want als ik zing dan leef ik, voel ik contact met anderen. Dan krijgt alles een extra dimensie. Ik sta zelfs graag met blote voeten op het podium, dan voel ik het contact nog intenser. Op mijn negende begon ik met optredens en vanaf mijn elfde zong ik al met een jeugdpopgroep genaamd Minipops. Dat was in Australie, waar ik tien jaar gewoond heb. In Nederland deed ik eerst mee aan talentenjachten, om vervolgens in verschillende bands op te treden, waardoor ik de nodige ervaring heb opgedaan. Zo zou je mij het beste kunnen omschrijven: Een op en top podiumbeest op zoek naar optimaal contact met mijn publiek. Het liefst wil ik na een optreden dat iedereen huiswaarts keert met het gevoel dat ze een geweldige ervaring hebben gehad, want dan pas ben ik tevreden...”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten