donderdag 27 maart 2008

Waar en onwaarheden

Gezien de vele reacties op de midweek, die echter ook over andere zaken gingen, geven we hierbij een korte reactie:

Allereerst:
Alle reacties zijn welkom, maar onze blog leent zich niet voor reacties onderling, waar een ander niets mee heeft. Neem dat dus met de betreffende persoon op.

Alle reacties worden door ons gelezen. Vanwege omstandigheden hebben we een tijdje geen gelegenheid gehad om hier goed aandacht aan te kunnen schenken; binnenkort zullen we dat weer oppakken.

Jammer dat meerdere mensen anoniem reageren. Want zo lijkt het alsof telkens dezelfde persoon reageert, maar met meerdere tongen spreekt. Komt de duidelijkheid niet ten goede.

Dan inhoudelijk:

- de enige lijsten die wij plaatsen zijn de Single Top 100 en Album Top 100; deze stonden tot afgelopen zondag nog op de blog, daarna hebben we de link opgenomen naar www.dutchcharts.nl. Daar staan alle hitlijsten van GfK Dutch Charts
- midweeklijsten houden wij niet ineens achter, simpel omdat wij ze nog nooit op de blog hebben gepubliceerd. Er zijn genoeg wegen om daar aan te komen.
- hetzelfde geldt voor de download top 50; behoudens een enkele keer dat deze op onze blog stond
- veel mensen waren het afgelopen weekend al sinds vrijdag vrij en hebben hun tijd elders doorgebracht, waardoor het aannemelijk is dat er minder is gedownload. Er zijn ook nog andere dingen in het leven. Sowieso is er deze week een verkoopdag (de maandag) minder
- de Midweek is een indicatie van hoe de uiteindelijke lijsten er uit kunnen gaan zien. Op basis van die gegevens (meestal op woensdag), doen wij een voorspelling. Aangezien er nog twee verkoopdagen komen (waarin ook instores kunnen zitten) en 2/3 van de downloads, kan het nog alle kanten opgaan.

Binnenkort zullen we ook op andere reacties reageren.

De Megaman.

3 opmerkingen:

  1. Hallo Megaman,
    het zou leuk zijn als je eens inhoudelijk op opmerkingen ingaat, want er staan nogal wat concrete vragen open als je de op- en aanmerkingen van de laatste 9 maanden doorneemt.

    En om er nog maar 2 aan toe te voegen: waarom tellen downloads pas de week NA het downloaden mee en niet in de week zelf?
    Waarom tellen downloads de week daarop nog eens voor de helft mee?
    ALS men downloads/fysieke verkopen "weegt", lijkt het mij wel interssant ook een lijst te publiceren, die ONGESCHOOND is. Dan pas blijkt wat er werkelijk geschoond is en kunnen mensen schieten op feiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tijd voor de waarheid Ed.

    Tijd voor de waarheid.
    Wetende dat ik het voor mezelf enkel moeilijker ga maken.
    Maar ik ben van mening dat ik een aantal mensen uitleg verschuldigd ben.

    Ten eerste mijn oprechte excuses voor de overlast.

    Deze email om het een en ander toe te lichten.

    Ik ben spijtig genoeg de dupe geworden van een it- figuur/ hacker.

    Alles begon vorig jaar na mijn bekendmaking van mijn downloadstunts in de media.
    Deze persoon moet mij heel goed kennen en grote wrok tegen mij koesteren.

    Ik probeer het zo kort mogelijk te houden:
    Het begon met het bestoken van mijn eigen site.
    Die ik derhalve heb dicht gegooid.
    Het ergste wat hij tot nu toe uithaalde was aankopen te doen via mijn pc (inbreken in mijn pc)
    Via een makkelijk betaalmanier via internet.
    Maar hier echter niet voor betaalde.
    Met als gevolg dat ik de recherche over de vloer kreeg voor onderzoek.
    Mijn pc werd als bewijs materiaal meegenomen.
    Gelukkig konden zij uiteraard op mij pc zelf hiervan niets terug vinden.

    Af en toe is hij rustig.
    Maar hij volgt wat ik doe en doet zich voor als ik.
    Ook dit zal diegene wel weer lezen en plezier aan ondervinden.
    Afgelopen week ging hij zo in naam van mij FMC stalken.
    Om mij maar spijtig genoeg ook anderen het leven zuur te maken.
    Die persoon probeert alles wat me lief is van mij af te nemen.
    Zo ging hij deze week tekeer bij Hitlistweb met alle gevolgen van dien.
    Ook betrok hij Martijn hierbij.

    In de hoop dat na deze mail niet nog alles erger wordt.
    En probeer ik op deze manier mijn excuses aan te bieden voor iets waar ik zelf geen invloed op heb. Ik weet zelf geen raad met deze situatie. Hoe ik diegene kan stoppen.

    Hopende dat ik het een en ander heb uitgelegd zover mogelijk.
    En begrip voor de situatie en vraag om geloofd te worden.
    Want het is erg als je de dupe wordt van zo iemand.

    Mensen die gedupeerd zijn; waarom zou ik iets doen wat mijn allergrootse en enige hobby en bezigheid die ik heb, kapot te maken.

    Verder durf en weet ik eigenlijk niet meer zo goed wat ik moet zeggen.

    En hoop zelf op rust en voor iedereen.

    Met vriendelijke groet,
    thom

    thom visser

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Thom,
    is niet zo moeilijk die hacker te stoppen. Andere provider nemen, dan kan hij jou computer niet meer benaderen. Maar ik begreep van een andere reactie, dat je ziek was geworden of zo?
    Enfin, vervelend, maar wel op te lossen. Vraag desnoods een vakman op dit gebied!

    BeantwoordenVerwijderen