zondag 9 oktober 2011

Adele blijft kampen met stemproblemen

Adele: Rumour has it (73)

‘Ik ben heel bedroefd en ik maak me grote zorgen’, schrijft Adele op haar website. ‘Ik heb weer problemen met mijn stem. Het is belachelijk, ik weet het. Ik kan het zelf ook niet geloven. Ik volg al het advies van mijn artsen op, maar het lijkt allemaal niet genoeg te zijn.’

Voor de tweede keer heeft Adele haar Amerikaanse tournee moeten afzeggen. Begin dit jaar ging het om een griepje die op haar stembanden sloeg. Vervolgens werd er een slijmvliesontsteking in haar strottenhoofd geconstateerd. Een aantal keren was ze ineens haar stem kwijt en werden al haar Britse shows afgelast. Maar het ergste kwam toen er een bloeding op haar stembanden werd aangetroffen, waardoor ze volledig rust moest nemen. Na enige tijd pakte ze de draad weer op en vervolgde haar tournee. Maar ze raakte weer haar stem kwijt en kreeg weer een bloeding op haar stembanden. Nu moet ze voor langere tijd rust nemen, want anders loopt ze het risico dat ze haar stem voorgoed beschadigd.

Gelukkig is er ook goed nieuws voor Adele. Van haar album ‘21’ zijn wereldwijd meer dan 10 miljoen stuks verkocht, waarvan meer dan 1 miljoen digitaal in de Verenigde Staten van Amerika. In ons land, waar het album deze week de koppositie terug pakte in de Album Top 100, waar het nu in totaal voor de 28e week staat, gaat de teller van ‘21’ richting 300.000. Daar hebben al drie singles aan meegeholpen, en #4, ‘Rumour has it’ voegt zich daar deze week bij op #73. Net als Bruno Mars (zie onder #83) staat Adele deze week ook met vier nummers genoteerd. De andere drie zijn: ‘Someone like you’ (op #19), ‘Set fire to the rain’ (op #40) en ‘Rolling in the deep’ (op #45), alleen wel helemaal in haar eentje.

favoriet

Toen het album ‘21’ in januari uitkwam, werd ‘Rumour has it’ door velen bestempeld als één van de beste nummer van het album. Het was dus een kwestie van tijd dat het ook een single zou worden. Het zal echter niet de andere top 10-hits van het album achterna gaan. Overigens verscheen er pas deze week een videoclip bij ‘Someone like you’, dat begin dit jaar in de live uitvoering van de BRIT-awards, de eerste plaats haalde in de Britse hitparade. Die live versie is sindsdien meer dan 2 miljoen keer aangeklikt, de videoclip meer dan 7 miljoen!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten