zondag 22 april 2012

Henk Dissel lift mee op Braziliaanse hitgolf

Henk Dissel: Lange nacht (79)

Die Henk Dissel, die is slim bezig! Hij heeft de boot gemist met een Nederlandse versie van ‘Ai se eu te pego!’ van Michel Teló, met 60.000 exemplaren de hit van 2012. Maar komt nu met ‘Lange nacht’, de Nederlandstalige versie van het nummer ‘Amanhã sei lá’, een ouder nummer van Teló van zijn album ‘Balada Sertaneja’ uit 2009.

Henk over de keuze van dat nummer: “Toen ik de versie van Michel Teló hoorde wist ik direct dat ik daar een single van wilde maken. Na wat aanpassingen vind ik dat de single een heerlijke mix is tussen de sound van Teló en mezelf. De reactie die ik heb gekregen van diverse mensen is enorm goed, ‘Lange nacht’ is een vrolijke plaat geworden die prima past bij de lente die is aangebroken.” De Nederlandse tekst is van Willem Gunneman, die ook teksten schrijft voor onder andere Karin Bloemen en Bergit Lewis en ook zelf artiest is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten