dinsdag 29 mei 2012

Ilse DeLange produceert album zelf

Ilse DeLange: Hurricane (7)

‘Hurricane’ is de tweede single van het achtste studioalbum van Ilse DeLange dat in september verschijnt. Een week voordat ze twee concerten geeft in het Gelredome in Arnhem. Dat concert én album stond al gepland voor maart van dit jaar, maar is vanwege het overlijden van haar vader niet doorgegaan.

zelf produceren

Ilse: “Ik zat helemaal in een bepaalde flow met de producer (Matthew Wilder) waarmee ik werkte. We hadden een plaat gemaakt die heel uitbundig was. Heel vet, ik vind het nog steeds echt te gek, maar het past na wat ik heb meegemaakt niet meer bij me. Het is gek dat je ineens uit je flow wordt gehaald door zoiets ergs. Maar door die afstand kwam ik wel tot andere inzichten. Ik ga mijn album nu gewoon zelf produceren.” En dus werkt ze aan een nieuw – ingetogener, maar geen droevig – album. De single ‘Hurricane’ is daar alvast een voorproefje van.
En de plaat, die al voor 90% af was, wat gebeurt daar nu meee? Ilse: “Ik sluit niet uit dat ik er ooit nog iets mee ga doen. Ik vind het ook wel weer een uitdaging om te kijken wat ik daar nog mee kan doen. Als het niet voor mij is, is het misschien wel te gek voor iemand anders. Een paar liedjes ga ik misschien nog wel in een andere productie op de plaat zetten.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten