zaterdag 10 september 2011

Hepie en Hepie stoppen er weer mee; is drie keer nu scheepsrecht?

Hepie en Hepie: Ik geloof in jou en mij (85)

Wat een tranendal! Hepie en Hepie gaan uit elkaar… Weliswaar is het al de derde keer dat het familieduo opbreekt, maar deze keer zeggen ze er écht voorgoed mee te gaan stoppen. Het zijn zware tijden voor de Megaman…

In 1980, al weer ruim dertig jaar geleden, braken de twee Friese nichtjes, Hepie Hiemstra en Hepie Postma, onverwachts door in Nederland met de knaller ‘Ik lig op m’n kussen stil te dromen’. Na nog een paar hitjes gingen de dames ieder huns weegs; dat wil zeggen: Hepie Hiemstra koos voor een solocarrière en Hepie Postma ging terug achter het aanrecht.

Dat ging goed tot 1989, maar toen was een onverlaat zo slim om een happy-houseversie uit te brengen van hun debuuthit. Opnieuw onverwachts werd het nummer voor de tweede keer een top 10-hit. Een reünie kon niet uitblijven en de dames vierden nieuwe successen. Vervolgens ging het duo opnieuw uit elkaar om elk aan een solocarrière te werken.

Maar je begrijpt, het bloed kruipt waar het niet gaan kan en in 2007 volgde een nieuwe come back. En opnieuw volgde succes, want de dames kwamen met de single ‘Ons dorp’ opnieuw in de hitparade. Aan dat succes komt nu definitief een eind, wan vorige maand maakte het tweetal bekend om voor de derde keer op te breken. “Omdat daar onze fans en de liefhebbers van het Nederlandstalige lied zitten, hebben we ervoor gekozen om tijdens de Zomertoer in Twello afscheid te nemen van onze fans”, aldus Hepie en Hepie. Dat was vorige week, op 3 september. Inmiddels is ook hun afscheidssingle een feit, ‘Ik geloof in jou en mij’. Volgende maand komt daar nog een greatest hits-album bij en dan is het echt Schluss.

‘Ik geloof in jou en mij’ is opnieuw geen eigen nummer van de dames. Het origineel is van Middle of the road, heet ‘Love sweet love’ en stond in 1972 op de b-kant van de #1-hit ‘Sacramento’.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten