maandag 13 februari 2012

Madonna loopt zesde #1-hit mis

Madonna feat. Nicki Minaj & M.i.a.: Give me all your luvin’ (2) *** hoogste eersteweeks ***

Ze is een groot fan van Nicki Minaj en M.i.a. en dus zijn beide artiesten te horen op ‘Give me all your luvin’’. Madonna: “Ik wilde graag met ze samenwerken omdat ik groot fan ben van hun muziek. Ik hou van hun onafhankelijke geest. Ze zijn brutaal en uniek en hebben een eigen geluid. Het zijn geen alledaagse popsterren, ik bewonder ze allebei enorm.” Beide acts mogen haar dankbaar zijn, want hierdoor scoren ze hun grootste hit. Bovendien vangen ze ook nog royalties, want beiden hebben meegeschreven aan het nummer, dat werd geproduceerd door Martin Solveig.
Aanvankelijk leek het er op dat Madonna haar zesde #1-hit kon bijschrijven want aan het begin van de week werd het nummer nog het meest gedownload. Dat was echter een reactie op het uitkomen van het nummer en het optreden van de drie zangeressen tijdens de Superbowl afgelopen zondag, waar 113 miljoen Amerikanen naar hebben gekeken. Na maandag nam het aantal downloads af in plaats van toe. Hoewel ‘Give me all your luvin’’, haar 61e notering, binnenkomt op de tweede plaats, verkoopt het nummer bijna een derde minder dan de #1, ‘Ai se eu te pego!’ van Michel Teló. De kans dat het de komende week de andere kant opgaat, is dan ook zeer klein.

‘Give me all your luvin’’ is de 39e top 10-notering voor Madonna en de zesde die eindigt op de tweede plaats. Het nummer is de voorloper van ‘M.d.n.a.’, haar twaalfde studioalbum, dat op 26 maart uitkomt. Het is het eerste album dat Madonna uitbrengt bij platenmaatschappij Interscope Records, met wie ze een contract tekende voor drie albums en naar schatting #40 miljoen voor krijgt.

naar Nederland

Op 7 en 8 juli, ruim drie maanden na het album, geeft ze, in het kader van haar wereldtournee die op 29 mei in Israël begint, twee concerten in het nieuwe Ziggo Dome in Amsterdam. Afgelopen zaterdag ging de voorverkoop van het eerste concert van start, dat binnen een half uur was uitverkocht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten