zondag 10 maart 2013

De oude garde

Onder de oude garde vallen die acts die al eerder een hit scoorden in de Single Top 100. Dit keer krijgen ze een minder uitgebreide behandeling als de andere eerste weeks. Met deze week de oudgedienden van:

Wesley Klein: Als mijn gevoel zegt (48)

‘Als mijn gevoel zegt’ is de 11e notering voor Wesley Klein. Het nummer is de vierde single van zijn tweede album ‘Volg je hart’ dat in oktober verscheen. De beste van de vier is tot nu toe ‘Waait waait weg’ dat in augustus de 11e plaats bereikte.

Ferry de Lits: Als ik jou zie (59)

Ferry de Lits is geboren in (Eindhoven op 15 oktober 1979 en niet 15 oktober 2012 volgens zijn Facebook. Foei Ferry! ‘Als ik jou zie’ is zijn eerste single sinds ‘Ejoo ejoo’ in 2010 dat net iets beter scoorde: #58. Begin dit jaar bracht Ferry  het nummer ‘Oh Sylvie’ uit naar aanleiding van de op handen zijnde scheiding tussen RafaĆ«l van en Sylvie van de Vaart.

Pitbull feat. Christina Aguilera: Feel this moment (86)

Voor ‘Feel this moment’, de achttiende notering van de Amerikaanse rapper Pitbull, heeft hij zangeres Christina Aguilera weten te strikken. Aguilera scoorde in 2011 een #2-hit met ‘Moves like Jagger’ met Maroon 5. Maar solo heeft ze al zeven jaren geen top 10-notering meer gescoord. In ‘Feel this moment’ zit een sample van ‘Take on me’ van A ha (#1 in 1985).

Carly Rae Jespen: Tonight I’m getting over you (93)

Het blijft moeilijk een grote hit te evenaren. Na ‘Call me maybe’ (#2), kwam Carly Rae Jespen nog tot een vijftiende plaats voor ‘Good time’ met Owl city. Daarna ging het echter de verkeerde kant op, ‘This kiss’ kwam nog maar tot #58 (allen in 2012), maar voor ‘Tonight I’m getting over you’ zien we de bui al hangen. Je vind het terug op haar album ‘This kiss’.

Andy Grammer: Fine by me (94)

Met ‘Keep your head up’ maakten we vorig jaar even kennis met de Amerikaanse zanger Andy Grammer. Even, want het nummer was al na twee weken verdwenen en hoger dan #94 kwam het niet. ‘Fine by me’, ook een nummer uit 2011, begint op dezelfde positie. Laten we hopen dat we hierna eindelijk eens wat nieuws krijgen te horen van deze 29-jarige zanger.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten