zondag 18 november 2012

The voice levert Robbie Williams tweede #1-hit

Robbie Williams: Candy (1)            *** eerste week op #1 ***

Zonder een optreden in The voice of Holland, op vrijdag 9 november 2012, had ‘Candy’ van Robbie Williams niet de eerste plaats gehaald. Het nummer kwam negen weken geleden binnen op #27 en na zeven weken stond het nog maar op de 15e plaats. Dankzij de release van zijn album ‘Take the crown’ en alle publiciteit, steeg het vorige week naar de 6e plaats. In navolging van het album dat vorige week de eerste plaats haalde, doet de single dat deze week ook en levert hem na ‘Feel’ in 2002, zijn tweede #1-hit op.

geen fan

Het optreden van Robbie in The voice mag hem dan een #1-hit hebben opgeleverd. Over de Britse editie van de talentenshow is hij minder te spreken. Robbie: “Ik kijk er niet naar. Het is soms best moeilijk om mee te gaan in het emotionele verhaal van de kandidaten. Het is vermoeiend hoe vaak er een kandidaat voorbij komt die dan een moeilijke achtergrond heeft en bla, bla, bla.”

korte duur

Zoals in de Hitflits al aangegeven, zal de huidige #1-hit van Robbie van korte duur zijn. Er zijn meerdere gegadigden voor de #1-positie. Wij noemen ‘Ze lijkt net niet op jou’ van Nick en Simon, die hun single afgelopen zondag presenteerden in ‘Life4you’. De cd-single verschijnt in een drieluik, met telkens unieke live nummers van hun Carré-concert, negen in totaal. Voer voor de fans dus.

Maar vlak zeker niet ‘Keep your head up’ van Sandra van Nieuwland uit, dat ze vrijdag zong in The voice of Holland, waarna alle download platformen weer, net als bij haar vorige single ‘More’, op tilt sloegen. Daarnaast zal ‘More’ een nieuwe opmars maken.

Acties Jan Smit uitgewerkt

Jan Smit ft. Roos van Erkel: Sla je armen om me heen (6)

De zes instores die Jan Smit vorige week deed in het land, hebben hun beoogde effect gehad: ‘Sla je armen om me heen’ van Jan Smit ft. Roos van Erkel, steeg terug naar de eerste plaats. De buit was weer binnen en dus waren er de afgelopen week geen instores meer, waardoor het nummer een flinke duikeling maakt, naar de zesde plaats.

Het is niet de eerste keer dat een #1-hit van Jan zo’n val maakt vanaf de eerste plaats. De voorlaatste keer was op 15 september dit jaar. En welke een toeval, ook toen was het een single van Jan Smit dat na één week die val maakte: ‘Altijd daar’.

De grootste val die een single van hem maakte, was op 28 maart 2009: ‘Je naam in de sterren’, dat  21 plaatsen onderuit ging. Die week was de tweede configuratie van ‘Je naam in de sterren’ (een speciale cd-single) uitgewerkt. Dankzij de acties en configuraties had het nummer al wel vier weken bovenaan gestaan.

The voice of Holland 3: de live shows (1)

Na vijf blind auditions en vier battles (allen van te voren opgenomen), begonnen vrijdag 9 november, de live shows van The voice of Holland. Nadat er in Amerika al na de eerste editie wijzigingen waren doorgevoerd in de live show, gelden deze nu ook voor een deel voor de Nederlandse editie. De belangrijkste wijzigingen:
  1. de stoelen van de coaches zijn gedraaid (net als bij de blind auditions), waardoor zij alleen kunnen af gaan op de stem
  2. de coaches geven punten tussen 1 en 10, krijgt een kandidaat minder dan een 6, dan blijft de stoel van de coach gedraaid
  3. de stemmen van de kijkers worden opgeteld bij die van de coaches, de twee laagste vallen af
  4. vanaf de derde liveshow moet een coach telkens één talent naar huis sturen
In de eerste live show mochten 16 talenten hun kunsten vertonen (4 van elke coach). Alle 16 nummers konden tijdens de show worden gedownload en staan ook op de cd ‘The voice of Holland liveshow 1 – seizoen 3’. Van die 16 weten uiteindelijk 4 de Single Top 100 te bereiken, waarvan 3 talenten die we nog niet eerder zagen, of toch wel.

Marjet van den Brand zingt het liefst in het Nederlands

Marjet van den Brand - Dichterbij dan ooit (19)

Tot het begin van 2012 was Marjet van den Brand (Castricum, 19 oktober 1984) zangeres van de band Helder, dat in 2010 een hit scoorde met ‘Laat me leven’ (#33).

Marjet zingt al sinds ze één jaar en acht maanden jong is. Haar eerste optreden was op het Jac. P. Thijsse college, waar ze op school zat. Aan de Hogeschool InHolland volgde ze de studie economie en haalde ze de bachelor titel. Handig, want sinds november 2011 heeft ze haar eigen bedrijf Marjet Music.

The voice of Holland, waar ze het al tot de kwart finale schopte, is niet de eerste talentenjacht waar ze aan meedoet. In 2002 deed ze mee aan Idols 1, maar viel af tijdens de theaterronde. Twee jaar later schreef ze zich, als Mariëtte, in voor Popstars - the rivals, waar ze het redde tot de vierde live show. Daar leerde ze Sander Baas kennen, met wie ze nu werkt aan een album.

Nederlandstalig

De kans is groot dat het album Nederlandstalig wordt. Bij de band Helder is ze in het Nederlands gaan zingen, omdat ze dat als een uitdaging zag. Marjet: “De Nederlandse taal is heel direct als je het zingt en niets verbloemend.”

Toch koos ze tijdens de derde blind audition van The voice of Holland, voor een Engelstalig lied: ‘Crazy’ van Gnarls barkley. Het leverde haar een plekje op in het team van VanVelzen. Maar toen ze eenmaal binnen was ging ze over het Nederlands. Tijdens de battle zong ze ‘Iedereen is van de wereld’ (van the Scene) en tijdens de live show ‘Dichterbij dan ooit’ (van Bløf, #19 in 2011). Het leverde haar 38,5 punten op van de coaches en 23,5 van de thuisjury, genoeg voor een plek in de derde liveshow!

Leona Philippo haalt hoogste score

Leona Philippo: I just want to make love to you (23)

Leona Philippo kennen we nog van ‘Mesmerized’ (#17 in september). Tijdens de eerste live show zong ze ‘I just want to make love to you’, een nummer uit 1954 van Willie Dixon. In 1961 werd het opgenomen door Etta James, die er pas in 1996 een hit meescoorde (#27), dankzij een Coca Cola reclamespot. Van de coaches kreeg Leona het maximale aantal punten: 40, van het thuispubliek 70,4, in totaal dus 110,4. Aangezien de tweede live show al is geweest, kunnen we stellen dat Leona met 110,4 punten de hoogste score heeft behaald.

Tessa Belinfante kan niet leven zonder muziek

Tessa Belinfante - Pride (In the name of love) (33)

Ook Tessa Belinfante (Naarden, 21 maart 1988) maakte, net als Marjet van den Brand, vorig jaar nog deel uit van een band. Marjet van de band Helder, Tessa van Two way radio. De band was moe gestreden na zeven jaar hoogte en dieptepunten. Als afscheid verscheen op 20 maart (een dag voordat Tessa 24 werd) het album ‘Golden record’, dat de band als een absoluut hoogtepunt zag. Met gitarist Dorus Eggermont (ook ex- Two way radio ), treedt Tessa regelmatig op met covers en eigen materiaal.

niet haar eigen idee

Tessa is Masterstudent Aarde en Economie aan de VU in Amsterdam. Toen ze voor een stage van drie maanden naar de Verenigde Naties in Bonn moest, miste het samen muziek maken en toen wist ze dat ze niet zonder muziek zou kunnen leven. Toch was meedoen aan The voice of Holland niet haar idee, maar van mensen in haar omgeving die zeiden dat ze mee moest doen.

Tijdens de vierde blind auditions zong ze ‘People help the people’ van Birdy. Naast Trijntje Oosterhuis, draaide ook Marco Borsato zijn stoel. Toch koos ze voor Trijntje omdat ze verwacht het meeste van haar te kunnen leren. Voor de live show was Tessa  op zoek naar een liveshow nummer en voelde meteen dat het ‘Pride (in the name of love)’ van U2 (#5 in 1984) moest worden. Het nummer is ook al eens gecoverd door C & C Music Factory (#54 in 1992). Deze week mag Tessa weer een nummer uitzoeken, want met 54 punten (35,5 van de coaches en 18,5 van de thuisjury) is ze door naar de derde live show, waarin van elk coach een talent moet afvallen.

Babette van Vugt vond Popstars te commercieel

Babette van Vugt - Where have you been (73)

Aan het begin van de eerste live show zong ze samen met Robbie Williams het nummer ‘Let me entertain you’. Mocht het afgelopen zijn na de derde liveshow  dan neemt niemand haar dat meer af! De 18-jarige Babette van Vugt, geboren in Raamsdonksveer, nu wonend in Dussen, stond op de basisschool vooraan als er opgetreden moest worden. Het zingen heeft ze van haar moeder Marja, die graag hetzelfde pad had bewandelt als haar jongste dochter nu doet. Zij vindt het dan ook heel leuk voor haar.

musicals

De familie steunde haar volledig toen ze op 13-jarige leeftijd koos voor haar eigen toekomst: het Scale College in Breda waar ze vier uur per week theatervakken kreeg. Daarna volgde ze de opleiding artiest aan het ROC in Tilburg en inmiddels is ze tweedejaars aan de Herman Brood academie in Utrecht. Babette deed audities voor diverse musicals en in 2010 kreeg ze de rol van zigeunerin in De Klokkenluider van de Notre Dame.

Maar musicals geven haar geen voldoening meer, ze is het beu om telkens iemand anders te spelen. Ze wil graag zichzelf laten zien op het podium en dat is ook de reden dat ze zich opgaf voor The voice of Holland. Dus toen ze de oproep voor het derde seizoen zag, dacht ze: “ik ga er gewoon voor.”

geen Popstars

Een aantal jaren geleden zou deelname aan The voice of Holland helemaal niet zo vanzelfsprekend zijn geweest. Nadat een vriendin haar had ingeschreven voor Popstars, werd ze door Maurice Wijnen (jurylid) gevraagd of ze mee wilde doen. Dat weigerde ze, omdat ze niet zo van dat commerciële gedoe houdt. Babette: “Ik heb een eigen sound en die moet gehoord worden”.

Tijdens de vijfde blind audition zong ze ‘Nobody’s perfect’ van Jessie J. Alle coaches draaiden hun stoel, ze koos voor Marco Borsato. Tijdens de live show kreeg ze 37 punten van de coaches en nog eens 39,9 van de thuisstemmers voor haar vertolking van  ‘Where have you been’ van Rihanna (#15 in mei). Ook Babette zien we terug in de derde liveshow.

leven na the Voice

Naast deze vier talenten uit de eerste live show van dit seizoen, scoort ook nog een artiest uit de tweede editie. Neils Geuzebroek (rechts op de foto), voormalig zanger van Silkstone, gesneuveld in de halve finale op 13 januari van dit jaar. Samen met Joram Metekohy beter bekend als WIldstylez, scoort hij op #47 met ‘Year of summer’.

2x het maximale 

Afgelopen vrijdag was de tweede live show en daarin gaven de coaches voor de tweede keer hun maximale punten: 40 stuks. De eerste keer was aan Leona Philippo voor ‘I just want to make love to you’, de tweede keer was voor Sandra van Nieuwland met ‘Keep your head up’. Beide zangeressen maken deel uit van het team van Trijntje Oosterhuis, dus die krijgt het nog moeilijk! Tevens kreeg Sandra die avond een platina exemplaar voor de verkoop van meer dan 20.000 downloads van haar monsterhit ‘More’. Beide nummers zullen volgende week hoog eindigen in de top 10.

Zwarte piet gaat dansen

Party Piet Pablo: Zwarte pieten style (21)

Niet alleen het carnavalsseizoen is begonnen (zie onder carnaval / après-ski hits), ook is het weer tijd voor Sinterklaashits. Nadat de Goed Heiligman afgelopen zaterdag voet aan wal zette in Roermond, zullen we de komende weken nog het een en ander op Sinterklaasgebied te verduren krijgen.

Zwarte pieten dans

De aftrap wordt gegeven door Party Piet Pablo met een cover van ‘Gangnam style’ van Psy, getiteld ‘Zwarte pieten style’. De videoclip met het dansje, is met meer dan 1 miljoen kijkers een hit op YouTube, waar de hegemonie ook begon voor ‘Gangnam style’ dat inmiddels meer dan 750 miljoen keer is bekeken. Volgens Party Piet Pablo is zijn versie een parodie op het zwarte pieten werk. Waren we net verlost van Psy, zitten we nu opgescheept met Party Piet Pablo. Coole Piet red ons!

Carnaval / Après-ski hits (1)


Elf november betekent niet alleen voor de kinderen boven de rivieren dat ze met een lampion bij de deuren mogen lopen, omdat het Sint Maarten is. Op de elfde van de elfde om precies 11 uur 11, maken veel, vooral mensen beneden de rivieren, zich ook op voor het nieuwe carnavalsseizoen.

carnaval vs apr-ski

Het van oorsprong katholieke feest wordt pas van 10 – 12 februari 2013 gevierd, maar vanaf de elfde van de elfde tot ver na carnaval worden we bestookt met plaatjes die vaak niets met carnaval te maken hebben (de meeste zul je niet of nauwelijks horen beneden de rivieren), maar veelal gemaakt zijn voorde talloze après-ski gelegenheden in binnen, maar vooral buitenland.

Gebroeders Ko lenen van familielid

Gebroeders Ko feat. DJ Willem de Wijs & Feest DJ Bas: De blauwe stier (44)

De eerste twee dienen zich deze week al aan: ‘De blauwe stier’ van Gebroeders Ko feat. DJ Willem de Wijs & Feest DJ Bas (op #44) en ‘Bobsleelied’ van Dikdakkers (op #56). Sinds 2002 zijn de Gebroeders Ko minimaal één keer (in 2003) en maximaal vijf keer (in 2008) aanwezig met een nummer. Als we ‘Muggen hier, muggen daar’, tweede track op ‘Zonnebril’ uit 2004 apart rekenen, dan is ‘De blauwe stier’ is hun 36e notering en niet hun 37e zoals je overal leest.

familielid

De blauwe stier’ is een bewerking van ‘Het dorpscafétje’ van Jantje Koopmans uit 1987 (#48). Gebroeders Ko zijn Ton en Gerard Koopmans uit Raamsdonksveer en het schijnt dat Jantje Koopmans (die in het echt Jan van Eersel heet) in de verte familie is van de broers. Wat wel zeker is, is dat DJ Willem de Wijs (ook uit Raamsdonksveer) & Feest DJ Bas (= Basjan Munten uit Papendrecht) al eerder samenwerkten op ‘Zakka zakka’ van Arjon (#10 in 2011).

Dikdakkers gaan niet zelf de bobslee in

Dikdakkers: Bobsleelied (56)

Het tweede ‘feestlied’ is wel een origineel nummer: ‘Bobsleelied’ van Anton Geerts en Hans Voogd, oftewel Dikdakkers. Dit duo scoort sinds 2007 één of meerdere hits, waarbij 2012 het meest succesvol is: ‘Bobsleelied’ is hun twaalfde notering en derde dit jaar.

bobslee

Voogd verklaarde bij de release van het nummer, dat het tijdens hun optredens niet alleen bij zingen blijft. Hans: “Er komt een heuse bobslee op het podium te staan, waarin twee mensen plaats in mogen nemen. We zijn er van overtuigd dat zoiets het plezier verder verhoogt en daar doen we het natuurlijk allemaal voor.” Dus als we het goed begrijpen, gaan niet Dikdakkers de bobslee in, maar de al dan niet aangeschoten bezoekers?!

Don Diablo brengt ode aan zijn vader

Don Diablo feat. JP Cooper: The artist inside (46)

Volgende week woensdag, 28 november 2012, wordt voor de derde keer ‘Sta op tegen kanker’ uitgezonden, dat gepresenteerd wordt door Frits Sissing en Kim-Lian van der Meij. Bekende (onder andere Bløf, Tineke Schouten en Gerard Joling) en onbekende Nederlanders vertellen in het programma hun persoonlijke verhaal en vragen zoveel mogelijk mensen donateur te worden van Koninklijk Wilhelmina Fonds (KWF). Geld dat gebruikt wordt voor onderzoek naar kanker, waaraan jaarlijks nog 42.000 mensen overlijden.

actielied

In 2010 werd het nummer ‘Just stand up’ aan de actie gekoppeld, dat gratis kon worden gedownload. Vorig jaar stond Jeroen van der Boom  het nummer ‘Niemand anders’ af aan de actie dat #1 kwam. Dit jaar komt het actielied uit de dancehoek: Don Pepijn Schipper alias Don Diablo heeft samen met JP Cooper het nummer ‘The artist inside’ opgenomen. Het nummer is een ode aan zijn vader Leo die in september overleed aan nierkanker.

Don: “Ik had altijd een bijzondere band met mijn vader (rechts op de foto). Hij was een bijzondere, intelligente man die mij stimuleerde groots te dromen en mijn creativiteit te volgen. Vandaar de titel ‘The artist inside’. Tien jaar geleden herstelde hij van nierkanker, maar helaas kwam de ziekte in 2011 terug.
Terwijl mijn vader vocht voor zijn leven, schreef ik hem een brief in het ziekenhuis. Dat is de basis voor het nummer ‘The artist inside’. Het is een ode aan mijn vader, en aan een mooie, liefdevolle jeugd. Eigenlijk heb ik dit nummer niet zelf gemaakt, het heeft zichzelf geschreven. Het is mijn manier om afscheid te nemen: ik wilde hem nog zo veel dingen zeggen. Helaas heb ik nooit de kans gekregen omdat hij al te verzwakt was.”

niet zinloos

“Dit nummer is veel groter dan mijn vader. Het gaat over het leven zelf, over mensen die je dierbaar zijn en plotseling wegvallen. Omdat de opbrengst naar KWF Kankerbestrijding gaat, kan mijn vader indirect een rol spelen in de toekomst, in het leven van anderen. Hierdoor is zijn overlijden niet helemaal zinloos geweest.” De videoclip van ‘The artist inside’ toont beelden van Leon in de jaren 1996 – 2012.

JP Cooper heet volledig John Paul Cooper en is op 1 november 1983 geboren in Middleton, Noord Manchester. Zijn moeder overleed toen hij 11 maanden jong was, waarna hij werd opgevoed door zijn vader en zijn zusters, die allen op een bepaalde manier artistiek zijn, hetzij met muziek of kunst.

gospel

Op jonge leeftijd werd JP Cooper verliefd … op muziek, een liefde die hij nooit meer heeft verlaten. Het zingen begon in het rockbandje Kid conspiracy, dat overging in Azure glow en later Skimo cowboy werd. Zijn stem wordt vaak vergeleken met die van een gospelzanger en dat is niet zo vreemd, want hij heeft gezongen bij The Manchester sing out choir, hét gospelkoor uit Manchester. Na drie in eigen beheer uitgeven EP’s, verscheen in juni eindelijk een EP die ook landelijk verkrijgbaar is, waarop ook gospel zangers meedoen.

Charly Luske zingt duet met andere afvaller uit The voice

#LoesenCharly: Het was me alles waard (57)

Over nog maar vier weken, op vrijdag 14 december, wordt bekend wie zich de winnaar van derde editie van The voice of Holland mag noemen. De kaarten lijken geschud voor Sandra van Nieuwland, maar de strijd is nog niet gestreden. Het kan anders lopen, denk maar aan begin dit jaar toen niet de gedoodverfde Charly Luske de finale inging, maar Chris Hordijk, en uiteindelijk tweede werd. Lachende derde was Iris Kroes, de winnares, die deze week zelfs haar tweede album kondigde.

Dracula

Charly Luske heeft sinds The voice of Holland twee hits gescoord: ‘Nobody’s guy’ (een nieuwe versie van het gelijknamige nummer dat hij in The voice had gezongen (#6 in april)) en ‘Meant to be’ (#40 in september). Voor de animatiefilm ‘Hotel Transsylvanië: Hotel vol monsters’ die op 19 december in première gaat, heeft Luske, die van origine acteur is, de stem gedaan van Dracula.

In de vierde en laatste batlle van deze Voice of Holland editie, werd Loes van de Mars door haar coach Trijntje Oosterhuis naar huis gestuurd ten faveure van Patt Riley die inmiddels is afgevallen in de eerste liveshow.

duet

Met de afwijzing van Loes, was niet iedereen het eens, waaronder Charly Luske die twitterde naar zowel Trijntje als haar broer Tjeerd: “Wanneer komt Loes terug?”Die daarop enige tijd later reageerde met “Ik voel een duet met Loes opkomen? Ik kan wel wat regelen hoor”! Charly daarop: “Jaaaa! Ze is te gek!” Binnen een week was de samenwerking tussen Charly en Loes geregeld en namen de twee ‘Het was me alles waard’ op. Loes: “Een spontane actie! Helemaal te gek dat we het zo snel voor elkaar hebben gekregen”.

afscheid

Het was me alles waard’ is de Nederlandstalige versie van ‘Beautiful goodbye’ van Amanda Marshall (#20 in 1996), dat daardoor ook weer in de belangstelling staat. Afgelopen vrijdag, tijdens de tweede live show, zollllng Claudia de Graaf de Engelse versie, dus wellicht dat het origineel van Marshall ook weer gaat scoren.

eerste afvaller

Loes van de Mars is de eerste afvaller, die nog voordat The voice of Holland ten einde is, een hit scoort met een nummer dat niet in The voice is gezongen. Volgende week vrijdag, 30 november, wordt de in Diepenveen geboren zangeres, 21 jaar. Ze zingt al sinds haar twaalfde en heeft op YouTube een eigen kanaal: GoBackToWhatYouKnow. Daarop staat onder andere het zelfgeschreven nummer ‘Let it go’. Tijdens de vijfde blind auditions zong Loes ‘More’, cover van Usher dat ook al tijdens de eerste blind audition was gezongen door Sandra van Nieuwland.

Kayakman met Tjerk zetten zich in voor jongeren met problemen

Kayaman met Tjerk: Sluit jezelf niet af (96)

Een jaar geleden scoorden Kayaman (Kubilay Kaya) met Tjerk (Schoonheim) een hit met ‘Tot de laatste dag’ (#61). Daarvoor scoorde Kayaman al een #2-hit met ‘Leipe mocro flavour’ van Ali B.uit 2005 , als componist en producer. Ook werkte Kayaman samen met onder andere Yes-R en schreef hij muziek voor commercials. Hij wilde echter meer en nam vorig jaar het album ‘Tulpenmanie’ op, waar Tjerk ook aan meewerkte.

dance

Tjerk, gitarist en zanger, bereikte in 2001 met zijn groep Youngblood de regiofinale van de Grote prijs van Nederland, die gewonnen werd door … Ali B met muziek van Kayaman. Vervolgens kwam Tjerk in contact met de Duitse dance-producer Mark ‘Oh en nam met hem in 2004 het nummer ‘Words’ op, dat bij ons niets deed. Wel tourde Tjerk met Mark ‘Oh de halve wereld rond.

Dance brengt Tjerk echter geen voldoening, waarna hij het dichter bij zichzelf zoekt. Hij werkt daarop met diverse rapgroepen uit Rotterdam en omgeving. Tot 2010 speelt hij in de Tribute2BobMarleyband. Via gezamenlijke vrienden kent hij Kayaman al jaren. Tot een samenwerking was het nooit gekomen tot 2009. Kayaman, die bezig was met zijn album, denkt dat Tjerk daar erg goed bij zal passen, waarna de twee aan het schrijven gaan en in januari 2010 met de single Koud uit’ komen.

inzetten voor jongeren

‘Sluit jezelf niet af’, binnen op #96, is ook afkomstig van het album ‘Tulpenmanie’. Het nummer vertelt een verhaal van eenzaamheid, angst en problemen en past goed bij de boodschap (jongeren aansporen hup te zoeken bij problemen) die Stichting Korrelatie wil uiten. Daarvoor hebben Kayaman met Tjerk samen met Korrelatie en Boomerang kaarten verspreid door het land. Kayaman: “Ik ben trots dat onze single/video daar een onderdeel van mag zijn.”

David Guetta maakt triologie kompleet

David Guetta feat. Taped Rai: Just one last time (100)

Toen in september het album ‘Nothing but the beat 2.0 ’van David Guetta uitkwam, moesten de fans van de Franse dj wel even wennen aan het nummer ‘Just one last time’. Het intro van het nummer, gezongen door zanger Taped Rai uit Stockholm, houdt ruim een minuut aan. Daarna barst het ‘geweld’ van Guetta los en klink het weer redelijk bekend.

Diverse remixers zagen wat meer in het nummer en gingen aan de slag. De een (de Fareoh remix) blijft redelijk dicht bij het origineel, een ander (de Hard Rock Sofa remix) pakt het volledig anders aan. Ook onze eigen Tiësto maakte een remix.

triologie

‘Nothing but the beat 2.0’, een vervolg op ‘Nothing but the beat’, krijgt nog een vervolg. Op ‘Nothing but the beat 3.0’ komen alle nummers van de eerste twee edities plus extra nummers, in totaal 30 tracks en daarmee is de triologie van David Guetta kompleet. Tijd voor echt iets nieuws.

vrijdag 16 november 2012

Hitflits: goud voor One direction en Kinderen voor kinderen; tweede #1 voor Robbie Williams


Hoewel zijn optreden, vorige week vrijdag tijdens de live show van The voice of Holland, niet geheel zuiver was, belonen de kopers Robbie Williams wel met een #1-hit. Nadat ‘Candy’ vorige week eindelijk na acht weken de top 10 bereikte, stoot het nu door naar de eerste plaats van de Single Top 100. En daarmee scoort hij, tien jaar na ‘Feel’ in 2002, zijn tweede #1-hit.

Niet alleen solo, maar ook in totaal, want in ons land heeft geen enkele Take that single de eerste plaats bereikt. ‘Back for good’ kwam in 1995 tot de tweede plaats, twee keer. Geen dubbelhit dus voor Robbie bij ons zoals deze week wel bij de Britten, want zijn album ‘Take the crown’ moet al na één week het veld ruimen voor … zie de albumsnippers!

Overigens is die #1 van Robbie Williams van korte duur, want vandaag verschijnt ‘Ze lijkt net niet op jou’, de nieuwe single van Nick & Simon. De single verschijnt in een drieluik met in totaal negen nummers van het Carré concert dat het duo in september gaf bij de release van het album ‘Sterker’. Volgende week meer daarover.

Terug naar de singlelijst van deze week, waarin de rest van de top 5 vast zit: ‘Skyfall’ van Adele (op #2), ‘Let her go’ van Passenger (#3), ‘Diamonds’ van Rihanna (#4) en ‘Gangnam style’ van Psy (#5). ‘Sla je armen om me heen’ van Jan Smit ft. Roos van Erkel, dat vorige week, dankzij een zestal instores terug naar #1 steeg, zakt deze week naar de zesde plaats.

Onderweg naar een plek in die top 5 is ‘Wallpaper’ van Staygold feat. Style of Eye & Pow, dat in de derde week van 17 naar #8 stijgt. Dat zal 3FM dj Gerard Ekdom goed doen, want hij draait het nummer, afgelopen week Megahit, zo’n beetje elk uur. Ekdom won afgelopen donderdag de Gouden Radioring voor zijn programma ‘Effe Ekdom’. Daarnaast kreeg hij voor het tweede achtereenvolgende jaar de Zilveren  radioster voor beste mannelijke presentator. Die van beste vrouwelijke presentator ging naar Kristel van Eijk van Q-music (voorheen dj op 3FM).

Van de 18 eersteweeks noteringen deze week, komen er vier uit de eerste liveshow van The voice of Holland:
#19 Marjet van den Brand: Dichterbij dan ooit
#23 Leona Philippo: I just want to make love to you
#33 Tessa Belinfante: Pride (in the name of love)
#73 Babette van Vugt: Where have you been
En dan te bedenken dat het er 12 meer hadden kunnen zijn, want in de eerste live show zaten maar liefst 16 liedjes. Naast deze vier staat ‘More’ van `Sandra van Nieuwland nog steeds genoteerd, op #25, van #13.

Vanavond komen weer 16 liedjes aan bod, waaronder Sandra van Nieuwland met haar versie van ‘Keep your head up’ van Ben Howard. Zal het haar weer lukken om daar ook een #1-hit mee te scoren? Volgende week weten we het. Overigens staan alle 32 liedjes ook op 2 cd’s. Vanavond is Emeli Sandé te gast in The voice of Holland. Haar single ‘Beneath your beautiful’ samen met Labrinth gaat van 41 naar #15.

Het restant eersteweeks noteringen:
#21 Party Piet Pablo: Zwarte pieten style (Sinterklaasversie van ‘Gangnam style’ van Psy)
#42 Mr. Polska: Hausa wausa
#44 Gebroeders Ko feat. DJ Willem de Wijs & Feest DJ Bas: De blauwe stier, bewerking van ‘Het dorpscafétje’ van Jantje Koopmans uit 1987 (#48)
#46 Don Diablo feat. JP Cooper: The artiest inside
#47 Wildstylez feat. Niels Geusebroek: Year of summer
#51 Grad Damen: Zolang ik lichtjes in jouw ogen zie
#56 Dikdakkers: Bobsleelied
#57 #LoesenCharly: Het was me alles waard
#61 Eric Prydz: Every day
#80 Henk Damen: Ik heb genoeg van jou
#93 VanVelzen: Sing sing sing
#96 Kayaman met Tjerk: Sluit jezelf niet af
#98 Olly Murs feat. Flo Rida: Troublemaker
#100 David Guetta feat. Taped Rai: Just one last time

Albumsnippers

Zoals reeds vermeld is Robbie Williams zijn eerste plaats kwijt in de Album Top 100. Na één week lijdt ‘Take the crown’ een gevoelig verlies, niet absoluut (het zakt naar de tweede plaats), maar wel relatief. Het album verkoopt iets meer dan een kwart van de nieuwe #1, ‘Take me home’, het tweede album van de Britse boyband One direction. Hun vorige album ‘Up all night’ staat deze week precies een jaar genoteerd en stijgt van 27 naar #18. Hoogste plaats was #7, op 26 november 2011, datum van binnenkomst.

Van ‘Take me home’ zijn meer dan 25.000 exemplaren besteld, dus goed voor een gouden plak. Hun single ‘Live while you’re young’ gaat in de zevende week weer omhoog, van 33 naar #17. Zes weken geleden kwam het binnen op de derde plaats.

gouden kinderen

Nog meer goud werd er, afgelopen zondag in het Jeugdjournaal, vergeven aan Kinderen voor kinderen voor het album ‘Hallo wereld’ waarvan er ook echt meer dan 25.000 stuks zijn verkocht. Het is de eerste gouden plaat sinds ‘Kinderen voor kinderen 19’ dat in 1998 de 7e plaats bereikte. Destijds moest je voor een gouden plaat nog 50.000 exemplaren verkopen.
Van de vorige week zaterdag uitgezonden liveshow van ‘Hallo wereld’, verschijnt vandaag, 16 november 2012, de DVD. De opbrengst van ‘Hallo wereld’ (single, album en DVD) gaat naar My book buddy, een organisatie die kinderbibliotheken opzet in ontwikkelingslanden.

Net als in de Single Top 100 vind er ook in de albumlijst een grote schoonmaak plaats. Maar liefst 28 albums ruimen het veld en daar komen 19 albums voor teug die we nog niet eerder in de lijst zagen, de rest gaat op herhaling. Behalve One direction op #1, is er nog een hoge binnenkomer in de top 10:
#4 Rolling stones: Grrr! Greatest hits, ouwe meuk dus in het 50e jaar van de band, met uitzondering van twee nummers: ‘Doom and gloom’ (#43, van #94) en ‘One more shot’.

En dan het restant:
#12 Christina Aguilera: Lotus
#13 Green day: !Dos!, opvolger van ‘!Uno! (#8 in september). In januari volgt ‘!Tré!’
#15 Lana Del Rey: Born to die – the paradise edition
#16 Anastacia: It’s a man’s World, eerste album in vier jaar tijd van Anastacia Lyn Newkirk, met tien covers van onder andere Foo fighters (‘Best of you’), Guns ’n roses (‘Sweet child o’mine) en Kings of Leon (‘Use somebody’)
#24 Soundgarden: King animal
#28 Deftones: Koi no yokan
#35 Eros Ramazzotti: Noi
#44 Rod Stewart: Merry Christmas, baby

In 2011 zette hij zijn liedjes op YouTube onder de naam the Weeknd. Later hoorden we daar ene Abel Tesfaye (Toronto, 16 februari 1990) achter zat. Na drie mixtapes komt hij nu met ‘Trilogy’, binnen op #48. Daarop staan nummers van de mixtapes, maar dan wel geremasterd plus drie nieuwe nummers.

#49 de Kast: Dreamflecht yn die tijd
#57 Elvis Presley: Prince from another planet
#61 Whitney Houston: I will always love you: the best of Whitney Houston, naast alle hits (30 stuks) staat er één nieuw nummer op: ‘Never give up’. Daarnaast is haar stem op ‘I look to you’ gemengd met die van R. Kelly, die het nummer op haar begrafenis zong.
#70 Twilight Saga: Breaking dawn part 2

The New London Chorale is een project van de Brit Tom Parker, dat vooral bewerkingen maakt van klassieke componisten. Mozart, Schubert en Verdi zijn de revu reeds gepasseerd. 2013 is het 200ste geboortejaar van de Italiaanse componist Giuseppe Fortunino Francesco Verdi, dus genoeg reden om nog een keer composities van Verdi te bewerken. Dat doet hij niet alleen, maar samen met Gordon Neville, Janet Mooney, Lance Ellington en Jennalee James, The City of London Choir en The Royal Phiharmonic Orchestra op het album ‘Viva Verdi’, binnen op #80.

#93 Kathleen: Dag Sinterklaasje

Als je volledige naam Brian Peter George St. John le Baptiste de la Salle Eno luidt, dan is het meer dan logisch dat je een korte roepnaam kiest zoals bijvoorbeeld Brian Eno. Eno, geboren op 15 mei 1948 in het Britse Woodbridge, Suffolk, is vooral bekend van zijn tijd bij Roxy Music en zijn samenwerking met David Bowie op de ‘Berlin’-triologie. Daarnaast produceerde hij drie albums van Talking heads en zeven van U2 en werkte hij met diverse muzikanten.
Je vraagt je af waar de man de tijd vandaan haalt, want sinds 1973 heeft hij zestien studioalbums en acht ambient albums uitgebracht. ‘Lux’, binnen op #99, valt onder de laatste groep. De term ambient is halverwege de jaren ’70 door Eno zelf geïntroduceerd om zijn eigen soort van omgevingsmuziek te beschrijven. Het woord ambient komt uit het Latijn ‘ambire’ en betekent rondgaan. Het gaat Eno om het scheppen van subtiele geluiden die de luisteraar zowel insluiten als veranderen.

Tot slot nog een kijkje in de Midprice Top 50, de lijst met goedkopere albums. Daarin moet Mumford & suns met het album ‘Sigh no more’ opnieuw een veer laten. Dat doen ze ten gunste van André Hazes met ‘Alle 40 goed’, dat in de 37e week van de vijfde plaats komt. Niet zonder reden natuurlijk, want de afgelopen week stonden de media bol van de musical ‘Hij gelooft in mij’. In de ‘gewone albumlijst’ gaat de box ‘De Hazes 100’ uit 2006, op herhaling op #41.

De eerste Sinterklaashit, Carnaval/Apres-ski hits, dancehits, er zit van alles bij. Dat moet wel een interessante Megaman opleveren. Wij gaan aan de slag, zodat deze er na het weekend weer fris bij staat.

maandag 12 november 2012

Megaman bij week 45 – 10 november 2012

In deze Megaman moet Jan Smit alle zeilen bijzetten om Adele te verdrijven van de eerste plaats, maakt Racoon een eenmalig Nederlandstalig uitstapje, scoort Wesley Klein zijn tiende hit en Gotye de langst genoteerde Belgische hit en krijgt Emeli Sandé erkenning. Dat en meer over de hits in de Single Top 100 van deze week.

Signeersessies helpen Jan Smit terug op #1

Jan Smit ft. Roos van Erkel: Sla je armen om me heen (1)         *** terug op #1 / tweede week op #1 ***

Op 20 december, over ruim een maand, gaat ‘De bokser’, met in de hoofdrol Jan Smit als boxer Vincent en Roos van Erkel als zijn vriendin Eva, in première. Zolang zal ‘Sla je armen om me heen’, dat na een afwezigheid van één week, terug is op #1, het niet volhouden. Ook al is het weer voor één week, daarvoor moest Jan wel flink aan de bak!

instores

In de afgelopen week, heeft Jan Smit in drie dagen tijd zes instores gegeven waar fans hun cd-single konden laten signeren. De eerste vier leverden nog niet de eerste plaats op, ‘Skyfall’ van Adele was nog net iets sterker. Maar de laatste twee, in Rotterdam en Alphen aan de Rijn, gaven de doorslag en zorgen dat ‘Sla je armen om me heen’, zo’n 11% voor blijft op Adele, dat nog steeds het meest gedownloade nummer is. Sterker, Jan en Roos staan slechts op plek 3 in de Download Top 50, want ook ‘Let her go’ van Passenger is vaker gedownload.

3 duetten

Voor Jan Smit is het de derde keer dat een single van hem terugstijgt naar de eerste plaats en in alle drie de gevallen ging het om een duet. De eerste keer was in 2009 met ‘Mi rowsu (tuintje in mijn hart)’ dat hij zong met Damaru. Na vier weken moest het duo een ander duo voor laten gaan: Nick en Simon met ‘Lippen op de mijne’. Daarna moest het nummer weer een weekje wijken, vanwege ‘Three days in a row’ van Anouk, waarna het weer terugsteeg naar #1

De keer daarop was vrij recent, in juni van dit jaar. Jan zong toen het nummer ‘Echte  vrienden’ met Gerard Joling, dat na twee weken even ruimte moest maken voor een EK-nummer: ‘Samen’ van René Froger. Vervolgens bleef ‘Echter vrienden’ nog twee weken bovenaan staan. Dat zal ‘Sla je armen om me heen’ waarschijnlijk niet lukken, want de instores zijn voorbij en mede dankzij de film die allerlei records breekt, verkoopt de download van ‘Skyfall’ stukken beter. Of pakt Passenger de eerste plaats? Want uit The voice of Holland, dat afgelopen vrijdag van start is gegaan met de live shows, komt (nog) geen enkele bedreiging. Vrijdag weten we wat het geworden is en dan lees je het in een nieuwe Hitflits.

DVD

Afgelopen week werd bekend dat er van zijn jubileumconcerten in Ahoy (Jan zit 15 jaar in het vak), ook een DVD zal verschijnen. Dus tegen die tijd kan hij weer een #1-notering bijschrijven.

Racoon zingt eenmalig in het Nederlands

Racoon: Oceaan (32)            *** hoogste eersteweeks ***

In 2005 zong Racoon al eens over ‘Happy family’ dat tot #84 kwam. Was dat voor de makers van de familiefilm ‘Alles is familie’, die volgende week donderdag, 22 november, in première gaat, misschien een reden om Racoon te vragen voor een nummer?

zelfde gevoel

Voor ‘Alles is liefde’, voorloper van ‘Alles is familie’, had scenarioschrijfster Kim van Kooten in 2007 de band Bløf benaderd, die kwamen met het gelijknamige liedje. Voor ‘Alles is familie’ vroeg ze Racoon om een nummer te schrijven, waarna zanger Bart van de Weide met ‘Oceaan’ kwam. Volgens van Kooten is het liedje, dat niet zoals dat van Bløf aan het begin van de film zit, van wezenlijk belang voor het einde van de film. Bij de montage van de film kreeg zij met regisseur Joram Lürsen (regissseur), Peter Alderliesten (editor) en Frans van Gestel (producent) hetzelfde gevoel als bij ‘Alles is liefde’: kippenvel en tranen.

eng

Dat neemt echter niet weg dat zanger Bart van der Weide het eng vond in zijn moedertaal te schrijven. Bart: “Het wordt al snel zo hoogdravend, omdat Nederlands bij uitstek een taal voor theater en poëzie is. Hollandse bands verzanden daarom nog weleens in eindeloze metaforen. Dat wil ik juist niet. Het moest een aardse tekst worden, die mijn moeder ook zonder moeite kan begrijpen. Randy Newman in het Nederlands, dat was mijn droomscenario.” En dus schreef hij een ode aan zijn zus.

eenmalig

Dat was echt wel wennen, want Nederlandstalig is niet hun ding. Bart verwacht dan ook niet dat alle fans van zijn band meteen enthousiast zijn over ‘Oceaan’, hun 17e notering. Bart: “Maar eigenlijk interesseert me dat geen zak. Het is eenmalig en ik wilde dit verhaal graag op deze manier op muziek zetten.”

Engelstalige versie

3FM dj Giel Beelen vroeg afgelopen dinsdag bij de presentatie van ‘Oceaan’, of ze er ook een Engelse tekst op wilden maken. Bart heeft dit toegezegd en wellicht zullen ze die versie volgende week dinsdag, als ze weer bij hem te gast zijn, laten horen.

Behalve ‘Oceaan’ van Racoon (op #32), scoren Doe maar & Gers Pardoel met ‘Liever dan lief’ (op #9),  ook een hit dat komt uit de film ‘Alles is familie’. Daarnaast zal Stevie Ann in de film te zien zijn als singer-songwriter en zal ze het nummer ‘Leave me standing here’, een nummer van haar nieuwste album, zingen.

zondag 11 november 2012

Tiende hit voor Wesley Klein

Wesley Klein: Droom met mij (45)

Kopers (ja ja ze zijn er nog) van zijn album ‘Volg je hart’, kennen ‘Droom met mij’ al van Wesley Klein. Zij weten dan ook dat het een cover is. Het origineel heet ‘Unchained (lonely river)’ en werd in 1955 gezongen door Todd Duncan in de gevangenisfilm ‘Unchained’. Wij kennen het vooral in de uitvoering van de Righteous brothers uit 1965, dat door de film ‘Ghost’, in 1991, een #1-hit werd. Met meer dan 500 uitvoeringen in diverse talen, is ‘Unchained’ één van meest gecoverde nummers. En nu is er dus de eerste Nederlandstalige versie, die de titel ‘Droom met mij’ meekreeg.

Het nummer is inmiddels de tiende notering voor Wesley Klein. En daarmee is hij veruit de meest succesvolle winnaar van Popstars; Klein won deze talentenjacht in 2010. RED, de eerste winnaar in 2008, scoorde drie hits, maar bestaat niet meer. Beter vergaat het Dean Saunders (winnaar in 2011), die sindsdien al zes hits wist te scoren.

Wally de Backer scoort langst genoteerde Belgische hit

Gotye feat. Kimbra: Somebody that I used to know (59)

Voor de 67e week staat ‘Somebody that I used to know’ van Gotye feat. Kimbra genoteerd in de Single Top 100. Deze week boekt het nummer twee plaatsje winst en komt uit op #59, waar het drie weken geleden ook al stond. Met 67 weken is het nummer nu de langst genoteerde single door een Belgische act, want Gotye is de Vlaming Wally de Backer. Kimbra Johnson is afkomstig uit Nieuw Zeeland.

Gotye  passeert deze week ‘Kabouterdans’ van Kabouter Plop, dat  (inclusief twee kerstweken) 66 weken stond genoteerd. Tijd om eens te kijken welke records ‘Somebody that I used to know’ nog meer heeft te slechten, wil het nummer de langt genoteerde hit aller tijden worden. Hier volgt de top 10 van langst genoteerde nummers, met tussen haakjes het aantal weken plus de hoogste plaats:

  1. Black eyed peas: I gotta feeling (108/#3)
  2. Adele: Rolling in the deep (80/#1)
  3. B-yentl: No one but you (67/#8)
  4. Gotye feat. Kimbra: Somebody that I used to know (67/#1)
  5. Kabouter Plop: Kabouterdans (66/#10)
  6. Laura Jansen: Use somebody (62/#8)
  7. Adele: Someone like you (59/#1)
  8. Snow patrol: Chasing cars (58/#21)
  9. Caro Emerald: A night like this (57/#1)
  10. Nick & Simon: Rosanne (55/#3)
Afgelopen zaterdag gaf Gotye (zonder Kimbra) een concert in de Heineken Music Hall in Amsterdam, dat maar matig is bezocht.

Elz Bakker heeft er alle vertrouwen in

Elz Bakker: Een tweede kans (75)

‘Een tweede kans’ van Elz Bakker, had de opvolger kunnen zijn van ‘Speel toch geen spel met mij’ dat in 2004 een weekje op #82 stond. Dat is het niet, want sindsdien heeft Elz nog  drie hits gescoord, waarvan ‘Laat mij voor jou de laatste zijn’, het verst kwam. (#30 in 2011).  ‘Een tweede kans’ is dus eigenlijk haar vijfde kans! Maar Elz heeft er alle vertrouwen in, want niet voor niets heet haar nieuwste album ‘Alles komt goed’!

Ahoy

In 2009 verklaarde haar platenbaas Riny Schreijenberg van platenlabel YNOS Music: ‘We willen Elz als een merk neerzetten. Het streven is, dat zij binnen drie jaar in Ahoy staat.” We zijn drie jaar verder en Elz heeft vijf noteringen op haar naam staan. Maar of dat genoeg is voor Ahoy …. 

Feed me wilde wat anders dan drum 'n bass muziek

Feed me & Christal fighters: Love is all I got (78)

Tot vandaag ging Crystal fighters als one-hitwonder door het leven. Immers, alleen ‘Plage’ werd een hit: #9 in juli 2011. Als gevolg daarvan bereikte het album ‘Star of love’ de 36e plaats. Het is november 2012, de zomer is allang voorbij, en het Spaans/Britse gezelschap laat weer van zich horen, middels het nummer ‘Love is all I got’. Eigenlijk liften ze mee op Feed me, want het is zijn nummer.

Achter Feed me gaat de Brit Jonathan Gooch (Hertfordshire, 22 augustus 1984) schuil. Eigenlijk gebruikt hij de aliases Spor en Unicorn, maar daaronder maakt hij vooral drum 'n base muziek. Hij wilde eens wat anders, bedacht in 2008 de naam Feed me, en bracht in 2010 het album ‘Feed’s me big adventure’ uit. Wat hij waarschijnlijk niet wist, is dat er sinds 2007 al in het noordwesten van Engeland, ook een band bestaat met de naam Feed me. Die maken bluesmuziek, dus die liggen (nog) niet zo wakker van hem. Of zouden zij het ook niet weten?

Robert den Brok vind alles ‘Super duper’

Robert den Brok: Super duper (87)

Met ‘Vind ik leuk!’ (#68 in juni), speelde feest dj/zanger Robert den Brok uit Vinkel (geboren in Berghem op 8 februari 1969), in op de beursgang van Facebook, dat $100 miljard opleverde. Wat hij toen nog niet kon weten, was dat vlak daarna, het bedrijf werd aangeklaagd door een groep gebruikers wegens schending van hun privacy en een eis neerlegde van $15 miljard. We zijn er nog niet achter met wat ‘Super duper’, binnen op #87, een link heeft. Vast niets met Facebook! Sinds 1 juni 2009 is Robert mede-eigenaar van LB Entertainment Groep.

Emeli Sandé krijgt erkenning

Emeli Sandé: Clown (97)

Ze schreef al voor anderen, maar dit jaar is ze ook zelf doorgebreken als zangeres. Vorige  week zondag, 4 november 2012, ontving ze daarvoor de beloning. Tijdens de M(usic) O(f) B(lack) O(rigin) awards, was Adele Emeli Sandé de grote winnaar. Voor Sandé was het drie keer scheepsrecht, want het was het derde jaar dat ze voor een MOBO-award was genomineerd, maar nu voor het eerst als zangeres.

erkenning

Emeli Samdé: “Dat ik er nu weer ben en in de prijzen val, toont mijn progressie.” En ze won ook nog eens in drie categoriën: beste zangeres, beste r&b/soul act en beste album voor ‘Our version of events’. En dat laatste betekende het meeste voor haar. Sandé: “Ik wilde erg graag de award voor beste album winnen. Dat betekent dat mensen mijn werk erkennen als belangrijk.” Haar album is op dit  moment het bestverkochte album in het Verenigd Koninkrijk en is de andere Adele, met ‘21’, ruim gepasseerd. Dus een clown, titel van haar zesde hit en vijfde dit jaar, is Adel Emeli Sandé allerminst!

Wolter Kroes leidt orkest

Wolter Kroes: Meer dan ooit (98)

Afgelopen donderdag heb je Wolter Kroes kunnen zien in de rol van dirigent van het Metropole Orkest in het programma ‘Maestro’. In dat programma moeten acht bekende deelnemers in acht weken tijd leren dirigeren. Elke week valt er ééntje af, presentatrice Brecht van Hulten doet aanstaande donderdag niet meer mee.


Als je meedoet aan zo’n programma is het handig om gelijktijdig een nieuwe single uit te hebben. Zo ook Wolter Kroes met ‘Meer dan ooit’, die vorige week zondag, 4 november, langs ging bij Life4you om over het tv-programma te praten én zijn nieuwe single te zingen. Alleen nieuw is niet helemaal nieuw, want het nummer, geschreven door Axel Lindelauf (voormalig lid Volumia!), was in 2008 al een hit voor Leenderd (#67). Kijken hoe ver Wolter, die volgend jaar zijn 25-jarig jubileum viert, er mee komt.

Opvallend dat de clip uit 2008 van YouTube is verwijderd, maar er op 30 oktober opnieuw is opgezet door de dinnerstite Showbiz Village, waar Leenderd Garcia Moes bij betrokken is.