We hadden het al voorspeld woensdag: ‘Oktober’ van Bløf komt nieuw binnen op de eerste plaats van de Single Top 100 . Daarmee scoren ze hun vierde #1-hit en de derde die vanuit het niets binnenkomt op #1. De enige bedreiging leek te komen van Frans Bauer & Marianne Weber met ‘Als ik met jou op wolken zweef’. Maar die moeten uiteindelijk genoegen nemen met een vierde plek, gestegen vanaf #12. Hun download blijft ver achter bij die van Bløf.
Op een vijfde plek knalt ‘So incredible’ van Ilse DeLange binnen, waarmee ze in één klap haar grootste hit scoort. Dat wil zeggen op eigen kracht, want ‘Before you let me go’, #3 in 2003 was een samenwerking met Kane. Bovendien was de tweede track, ‘Rain down on me’, een nummer van Kane & Tiësto. Dus je kunt je afvragen of de #3-positie volledig haar verdienste was. Nog een zangeres treffen we aan op #15: EliZe die ‘Hot stuff’, het Donna Summer succes uit 1979, een 2008-sausje heeft meegegeven.
In de Album Top 100 komt zoals verwacht ‘Wit licht’ van Marco Borsato op #1 binnen. De drie uitvoeringen van het album zorgen samen voor een overwicht van bijna 80% op ‘Death magnetic’ van Metallica. Zo’n 5% daaronder op #3, komt ‘Black symphony’ van Within temptation binnen samen met the Metropole orchestra. Hun vorige twee albums kwamen op #1 binnen. De single ‘Forgiven’ daarentegen, moet een flinke aderlating laten: het zakt van #9 naar #36.In beide lijsten een nieuwe #1 en ook nog vanuit het niets. Daarnaast zijn het beide Nederlands(talig)e producties. Na het weekend komen we daar uitgebreid op terug in een nieuwe Megaman, waarin je de feitjes rond alle binnenkomers weer op een presenteerblaadje krijgt aangereikt.
Elke week weer vinden er de meest vreemde verschuivingen in de hitlijst plaats dankzij de download van nummers.
BeantwoordenVerwijderenAltijd van Nederlandse artiesten,
maar geen haan die er naar kraait.
Je moet gfk alleen te slim af zijn
en je hebt een hit te pakken met de daar bijhorende extra optredens en extra schnabbels en 't opbouwen van bekendheid/naam.
En voor mij is 't hobby en een leuke extra manier van inkomsten.
En niemand die er iets tegen kan doen of ook maar iets van kan bewijzen.
Enkel de artiesten/managements zelf die beter weten,
maar dat was/is ook de bedoeling natuurlijk.
Neen, ik wist niet dat de muziekindustrie zo verrot is,
maar och zolang niemand het ziet of er ook maar iets aan wil doen,
wie kan 't dan ook wat schelen.
Dus mij zeker nie...
So, megaman slaap gerust verder, en meld je hitfeitjes maar verder.
En geloof dat het allemaal op 'n natuurlijke en rechtvaardige manier tot stand is gekomen.
So how can i blame you, when it's me I can't forgive.